eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieSzukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel? › Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
  • Data: 2010-12-20 14:37:25
    Temat: Re: Szukam działki, co mogę wczesniej sprawdzić jako nie-wlaściciel?
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ienomu$t83$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nr KW uzyskaj od własciciela.
    > W przegladarce ksiag wieczystych sprawdzisz sobie czy to na pewno on jest
    > włascicelem działki i czy działka nie ma obciążeń.
    > Dodatkowo to samo poźniej powinien weryfikowac notariusz.

    A i tak chyba pewności 100% nie ma gdyż on może sobie sprawdzić i stwierdzi
    że jest OK, pobiegnie więc do właściciela i umówi się na termin do
    notariusza. Właściciel może sobie zaraz po tym polecieć do sądu i złożyć
    wniosek do KW i wpisać nie wiem, jakąś służebność albo kredyt na hipotekę
    jakąś, może w tych dniach tez wpłynąć wniosek np ZUS o wpisaniu hipoteki za
    zaleganie składek (znam taki przypadek) uprawomocnienie trochę potrwa więc
    nawet notariusz tego nie zobaczy. Pozostają jedynie oświadczenia na akcie że
    w KW obciążeń i lub osób trzecich nie ma a jak się okaże że są to umowa jest
    nieważna i następuje zwrot pieniędzy wraz z poniesionymi kosztami oraz jakąś
    karą umowną.

    Marek