eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca) › Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
    From: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
    Date: Thu, 1 Mar 2012 15:36:31 +0100

    > 2/ duz fuszerek to wina nas inwestorów bo szukamy tanio i bez faktury. Z
    > drugiej strony życiowe doświadczenie mówi mi że umowa i faktura, to
    > też &#8222;papierowa&#8220; gwarancja.
    > A jednak banki na nas, inewstorów potrafią się zabezpieczyć by ciągnąć z
    > nas
    > choćby i do końca życia. Stąd pytanie &#8211; ma ktoś jakis pomysł jak
    > zabezpieczyć się biorąc &#8222;Pana Henia bez faktury&#8220;. I nie mówię
    > tu o &#8222;Ruskich&#8220;
    > ale o jakimś papierze, który poleży 2 lata i jak wszystko będzie OK to się
> [...]

    Mój znajomy, jak budował dom ze 3-4 lata temu, to rok wcześniej mając
    projekt, wysłał zapytania do paru dużych firm budowlanych, czy i za ile i w
    jakim terminie. Dostał 3 odpowiedzi. Te firmy dostały podstawy do wyliczeń i
    część projektu do wglądu. Wybrał jedną z firm i podpisał z nimi na jesieni
    umowę. Budowa miała być skończona do jesieni (chyba koniec września) w
    stanie - do wyposarzenia, były umowne kary.
    Potem znalazł firmę, która mu robiła meble, i resztę pierdół... - podpisał z
    nimi umowę, że wchodza w połowie października i kończą w grudniu (robili
    podłogi, meble, 2 kuchnie - itp.),
    Wprowadził się w lutym, a w kwietniu weszła firma, która mu zrobiła trawniki
    itp.
    W zasadzie była tylko jedna obsuwa, i okazało się, że firma zrobiła trawniki
    a druga musiała jeszcze wejśc i coś tam robić z elewacją. Firma od elewacji
    nie dość, że po sobie posprzątała to odtworzyła jeszcze część zniszczonych
    trawników.
    Więc da się, tylko, że on budował dom prawie 460 metrów, za ponad milion zł.
    W przypadku małych inwestycji nie jest to chyba możliwe.. za mała skala
    pozdr.