eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanie[TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca) › Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
  • Data: 2012-03-01 14:23:00
    Temat: Re: [TEORETYCZNIE] bezpieczna budowa (relacje inwestor <> wykonawca)
    Od: Robert G <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik g-jaro napisał:

    > 1/ czy mając pracę za średnia krajową (czyli niskie zarobki), a jednocześnie
    > w miarę łatwą do odzyskania i budując z kredytu, nie lepiej wziąć na rok
    > urlop bezpłatny (no wiem wiem, że to cos, co chyba nie istnieje), bądź
    > zwolnić się z roboty i osobiście pilnować ekip, negocjować ceny zmateriałów
    > i sprawować bieżący nadzór ?

    O ile ktoś jest gotów na przerwę w karierze zawodowej, to oczywiście, ale...
    Ja budowałem ok 300 km od miejsca zamieszkania - na budowie koczowałem w
    budce kempingowej - aż mi totalnie zbrzydła... :;-)

    Aktywności zawodowej nie przerywałem, bo moja praca jest
    niestacjonarna.. :-)
    Do wszystkiego były ekipy, ja czytałem, prace szły jak burza i...
    większych fuszerek nie stwierdzam. Drobne instalatorskie wpadki są, ale
    ogólnie jest na czwórkę z plusem - mieszkam drugi rok.

    > 2/ duz fuszerek to wina nas inwestorów bo szukamy tanio i bez faktury.

    To fakt, ale u mnie na przykład jedyne zastrzeżenia do wykonawców mogę
    mieć właśnie tam, gdzie mam umowę i fakturę... Gdybym chciał dochodzić
    roszczeń, to musiałbym się zapewne wyprowadzić z domu na miesiąc, albo
    więcej, a nie bardzo mi się to uśmiecha.
    Czyli z tymi zabezpieczeniami papierem różnie bywa. Grunt, to dobierać
    ekipy z polecenia i na budowie właśnie przebywać i patrzyć na ręce, a
    nie bywać po pracy.

    pozdrawiam
    Robert G.