    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Fri, 17 Dec 2021 10:20:19 -0800 (PST)
    <6...@g...com>
    <spheak$rdb$1@dont-email.me>
    <1...@g...com>
    <spijg4$g7t$1@dont-email.me>
    Subject: Re: Tablica rozdzielnia do garażu
    From: WS <L...@c...pl>

    piątek, 17 grudnia 2021 o 19:04:54 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):

    > - Cavallino zapytał ile powinno kosztować...jak sam w końcu napisał "nie
    > wiadomo co" bo się nie zapytał.

    ale wie, o co pytał: skrzynka (w garażu, natynkowa) pozwalająca podpiąć ~4 gniazda 1F
    16A + jedno 3F + jedno światło...
    Gdybym dostał wycene ~1500, to pewnie bym zadzwonił jeszcze raz dopytać się, może
    chciał skonsultować przed dzwonieniem, żeby właśnie mieć jakieś podstawy do
    dyskusji...
    A wyszło, że cena ta jest hm... mocno zawyżona, a jeśli nawet zawiera
    ___nie___wiadomo___co__w ___srodku___byc___moze ___tyle___warte ;) to raczej warto
    poinformować klienta, że w sumie 3/4 tego nie jest wymagane ani potrzebne ;)

    > To do kogo oni chcą mieć pretensje, do wykonawcy który powinien mieć
    > kryształową kulę żeby wpaść na to co trapi zleceniodawcę?

    Bez kuli wiadomo - ma działać, zgodnie z wymaganiami/przepisami, nie generować
    problemów przy używaniu, i kosztować jak najmniej ;)

    z sieci, to też nie będą mieli przy pełnym słońcu? ?

    > Należy zadać pytanie czy ludzie którzy zgłaszają się po PV to robią to
    > dla programu Prosument czy po to żeby być samowystarczalni?

    Już kilku, którzy się zastanawiali uświadomiłem, ktoś tu nawet na grupie się pytał
    jakoś niedawno...
    Większość, może jakoś podświadmie jest przekonana, że będzie tańszy prąd a przy
    okazji problem z brakiem zasilania zniknie i jest to całkiem powazny argument za
    zakupem, trudno wpaść samemu na to, że jeśli mamy nadmiar prądu (słońce świeci...)
    to jak wyłącza w sieci, to nam też...
    Pewnie nawet wspomną instalatorowi jakoś w rozmowie, ciekawe ilu im wytłumaczy, a ilu
    powie w zawoalowany sposób, żeby się nie połapali...

    O aku pewnie nikt nie myśli, ew. "może sobie dołożę kiedyś", nawet nie analizując
    kosztów...