    Date: Sun, 19 May 2013 16:17:54 +0200
    From: Irokez <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Temat rzeka - pralka (ładowana od góry)

    W dniu 2013-05-15 00:10, Qlfon pisze:
    > Witam, mój 10-letni Ariston po raz kolejny ostatnio głupieje i chyba
    > czas rozejrzeć się za czymś nowszym w jego miejsce.

    Pozwolicie, że się podepnę.
    Sytuacja podobna, 17 letni Whirlpool ładowany od góry ulega
    biodegradacji (urwało się mocowanie teleskopa, na razie na śrubie
    przykręcone ale jest ich jeszcze 3 i nie wiadomo kiedy pękną).

    W tych od góry za dużo wyboru nie ma. Bosch jest Mastercookiem z innym
    logiem, na Mastercooka czyli Wrozamet trochę narzekają. Pozostaje chyba
    kupić nowego Whirlpoola lub Elektroluxa. Jest jeszcze AEG ale czy warto
    dopłacać aż tyle jak większość sprzętu ma teraz zaprogramowany podobny
    czas działania?
    Elektroluxy mają mnóstwo opinii w porównywarkach pisanych na zlecenie
    więc nie ma co czytać, stąd pytanie tutaj (może nie wskoczy jakiś PR).
    Wstępnie wybrane modele to Electrolux EWB105405W, Electrolux EWT1066TDW,
    Whirlpool AWE 8026 P, Whirlpool AWE 9026 P.

    Głównie zależy na:
    - układzie wyważania prania aby nie biegała po łazience,
    - programator na którym widać co się dzieje (może być mechaniczny ale
    niech się kręci, prostsze modele nie pokazują na jakim są etapie)
    - pojemniki na proszek/płyn łatwo demontowane do mycia
    - i w miarę możliwości konstrukcja zapewniająca po gwarancji możliwość
    napraw i dostęp do części (ach te zaprogramowane zużycie w 2 lata).

    Ktoś ma, używa te modele?

    Irokez