  • Data: 2010-10-26 12:39:08
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:ia6fo8$rjl$1@news.onet.pl...

    > Potrzebuje slonca.

    Nawet gdy to słońce jest to się okaże że płaski się oczyści i już od 10:00
    pracuje a prózniowy może coś o 12:00 zacznie.

> [...]
    > jedynie cene za kolektor i niby je mozemy porownywac, ale to czesc prawdy.
    > Nie mam teraz czasu na sypanie linkami ze stron producentow, kazdy
    > zainteresowany zrobi to sam. Ale jak sprawa wyglada to trzeba sie zapoznac
    > z cenami zestawow montazowych jako opcja do kolektorow plaskich. Roznica
    > polega na tym, ze kolektor rurowy to kompletny kolektor do zamontowania na
    > dachu, do plaskich trzeba cos dokupic. W sumie dwa kolektory plaskie to
    > budzet sporo przekraczajacy 3tys. zlotych. Za te kwote masz spory kolektor
    > rurowy gotowy do powieszenia na dach, no moze brakuje czterech blaszek.

    Ale co trzeba dokupić? Kolektor płaski to około 1100-1300zł za sztukę.
    Potrzebujesz do nich jeszcze uchwyty montażowe w zależności od sposobu
    zainstalowania. Twierdzisz że takie uchwyty są już w zestawie prózniowych?

    > Ceny przejzyj jeszcze raz zestawow do zamontowania a nie tylko
    > polproduktu.

    Kiedyś przeglądałem te zestawy teraz już nie śledzę, możliwe że coś się
    zmieniło w cenach ale wydaje mi się że gdzieś musi tkwić haczyk skoro
    pojedyncze kolektory nadal trzymają cenę, zarówno płaskie jak i próżniowe.
    Byc może układ sterowniczy jest tańszy albo zbiornik mniejszy?

    Wspomniałeś o temperaturach. Nie temperaturę a moc mi podaj. Bo ja mogę
    skręcić przepływ glokolu na mniejszy to owszem temperatura wyskoczy mi jakaś
    kosmiczna ale cóż z tego gdy sprawność układu poleci na łeb co odbije się na
    mocy chwilowej.
    Taki dzień słoneczny jak np. przedwczoraj moje płaskie wyprodukowału cos
    około 18kWh i miałem temperaturę w 300l zbiorniku prawie 70stC.
    Obserwując takie dni jak przedwczoraj których jest jednak sporo stwierdziłem
    że mnóstwo możliwej do uzyskania energii z kolektora się marnuje. No bo jak
    juz mam o tej 14:00 te 60stC to mógłbym sobei pozwolić na zakończenie
    grzanie zbiornika a zacząć ładować podłogówkę. Tu teoretyczna delta jest
    kosmiczna gdyż do podłogi nie wpuszczę więcej niż te 28stC więc i sprawność
    kolektora idzie znacznie wyżej do góry niż bym chciał nadal grzać zbiornik z
    CWU. O 14:00 moc chwilowa to około 2-3,5kW a kierując strumień na podłogówlę
    wzrosła by znacznie
    Kiedys zapewne wspomogę układ jednym lub dwoma próżniowymi ale czekam aż ich
    ceny spadną.
    Jak narazie to zbieram kolejne części. Mam już wymiennik płytowy 24kW oraz
    zawór trójdrogowy i muszę jeszcze dokupić zawór mieszający i wstawię
    wymiennik między solary a podłogówkę aby w takie własnie dni podgrzać
    podłogę zamiast czekac aż solar nieefektywnie zagrzeje wodę od 60 do 70st.

    Marek