  • Data: 2010-10-26 16:55:24
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 26 Paź, 14:04, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:
    > Użytkownik "ptoki" <s...@g...com> napisał w wiadomości

    > No fakt nie napisalem jednej rzeczy, ale o taka niekompetencje to mnie nie
    > posadzaj. Jak kolwiek by nie interpretowac wynikow to z cytowanych danych
    > jasno widac, ze zaden kolektor przy temperaturach jakie osiagaja nie maja co
    > grzac. Innymi slowy nie bylo przez nie zadnego przeplywu.

    Eee no to podstaw jeszcze wlasnie swieczke pod czujnik i ci wyjdzie ze
    swieczka zagrzejesz:)

    Ale widzisz, zmierz ile stopni ma woda wodociagowa dzis. I zastanow
    sie czy nie dalo by sie paru litrow zagrzac byle solarem.

    > Nie jest zludne. Pomiar byl zrobiony w tym samym czasie na dwoch roznych
    > kolektorach bez przeplywu glikolu ale oczywiscie z napelnionymi
    > instalacjami.

    Ale pomar temperatury nic nie mowi o tym co chcialbys nam przekazac.
    Mowi tylko ze niczego nie zagrzales.
    Rownie dobrze mozna narzekac ze kolektorem slonzecznym nie da sie
    topic cyny. Ale wode mozna spokojnie grzac.

    > Temperatura czego? Kolektora? Praktycznie bez znaczenia, bo i tak
    > determinowana temperatura wody w zasobniku.

    A widzisz, nie.
    Prozniowe maja wysoka temperature startu. Jak masz pecha to prozniowy
    ruszy poznym popoludniem i popracuje 2h a w tym czasie plaski grzeje
    od rana i popracuje 7h (pisze o zimie). Uzysk energii bedzie wiekszy
    dla plaskiego.

    > Toz podalem konkretne uzyski a dane jakie podalem sam zinterpretuj.

    No i wlasnie to mialem na mysli. Zmierzyles cos co sie za bardzo nie
    przydaje ale zacytowales nominalne "fabryczne" dane na temat uzyskow.

    I gdyby przyjac wspolny mianownik w postaci kosztu to 2x wieksza
    powierzchnia plaskich po podpieciu szeregowo dala by calkiem sensowny
    uzysk w porownaniu do prozniowych.

    Podsumowujac. Zmierzyles temperature i stwierdziles ze w danej chwili
    za wiele byc nie nagrzal. OK.

    Jak ja planowalem solary to chcialem duuuzo wieksza powierzchnie i
    chcialem w jesien/wiosne grzac wode wodociagowa. Ale narazie mi sie
    szacunki i wyliczenia nie "spinaja". Innymi slowy - nie oplaca sie.