  • Data: 2010-10-27 18:03:52
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:4cc816d9$0$22814$65785112@news.neostrada.pl...

    > To wytłumacz w takim razie zjawisko uwiecznione na wykresie dlaczego
    > wykres ten jest wyraźnie wypukły dla pewnych kątów a w płaskim kolektorze
    > tego garba nie ma?

    Nie mam pojecia dla czego tak jest, po prostu widze kiedy rurki zaczynaja
    sie zaslaniac a o tym wlasnie pisales. Dzieje sie tak wtedy, kiedy slonce
    zbliza sie do horyzontu, latem nieco wczesniej ale i tak jest juz po pracy.

    > Dla m2 żadne ale dla potencjalnego kupca zasadnicze gdyż to nie ten
    > produkt. Na alledrogo jest model 1800/24 a w SPF badany był model
    > 1800/18.
    > Inny produkt.

    Masz prawo byc tak drobiazgowy, ale to generalnie ten sam kolektor tylko ze
    z 18 rurami a nie 24. Ja adwokatem firmy Ulruch nie zamirzam byc, to byl
    przyklad.

    > Znajdz mi inna markę w cenie 2tys zł za kolektor która będzie miała uzysk
    > większy niż ten dziadowski kolektor.

    Tylko ze taki dziadowski kolektor rozgrzal sie bardziej i wlasnie na tym
    polega paradoks. Caly czas o tym pisze, ze mniejsza moc, uzyski, podwojne
    szklenie i byc moze chinski a o dziwo grzeje. Kolektor o mocy 466 kWh vs.
    520 kWh przeciez o tym pisalem. Ten niby bezkonkurencyjny kolektor mial
    temp. otoczenia a ten dziadowski dwa razy wyzsza w tych konkretnych
    warunkach. Mozemy domniemywac, ze znacznie lepszy prozniowy byc moze moglby
    nawet pracowac.

    > Bo za dobry kolektor próżniowy trzeba nadal dać więcej niż te 2tys zł.
    > Podałeś przykład kolektora który twierdzisz będzie miał ta samą cenę bo
    > uchwyty i osprżet są w jego cenie.
    > Jak widzisz z tego przykładu ten kolektor jest taki tani ale sprawność
    > przy 20K i przy 55K jest niższa o 13%.
    > Nie widzę uzasadnienia aby kupic kolektor który kosztuje nawet twoje tylko
    > 300zł więcej a ma niższą sprawność o 18%.
    > To jest takie tanie bo jest takie dziadowskie i tyle.

    Przeciez nie sprzedaje tu kolektorow i nikogo do niczego nie namawiam.
    Dziadowski a grzeje, dobry a nie grzeje, to sa fakty z poprawka na warunki
    testu.

    Pozdro.. TK