  • Data: 2010-10-27 19:34:01
    Temat: Re: Temat solarny, spostrzezenia.
    Od: "tarnus" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ia9ntp$u6b$1@news.onet.pl...

    > Jezeli swieci slonce to czyjnik wewnetrzny wykrywa wzrost temp. w
    > pomieszczeniu i przesuwa krzywa grzewcza w dol. Skutkuje to nizsza temp.
    > zasilania, wiec te 28C moze byc za duzo dla podlogowki w tym momencie.
    > Sprawa jest do glebszego przemyslenia.

    Mój sterownik pokojowy nie jest pogodowym. To jest VRT390, zwykły termostat
    tyle że cyfrowy i cyfrowo wydaje polecenia włączania się kotła do zadań w
    CO, CWU, antylegionelli o okreslonych porach.i paru innych pierdół jeszcze.
    Nie mam zmiennych dynamicznie krzywych grzewczych, można w nim to zrobić
    statycznie tylko z poziomu menu.

    A co do wyższej czy niższej temperatury to myślę że w okresie grzewczym
    każda ilość ciepła w podłogę nie zaszkodzi byle tylko jej temperatura nie
    wyszła ponad te 28stC.

    Właśnie przed chwilą przećwiczyłem ustawienia w moim sterowniku solarnym
    TDC3. Mam takie dwa sterowniki więc jeden służy do doświadczeń.
    Można wybrać tryb solara z zasobnikiem i obwodem grzewczym i całość pięknie
    załatwia sterownik. ustawia się wszystkie progi temperatur zarówno min i max
    dla zasobnika jak i do podłogówki oraz zależność temp zasobnika do
    podłogówki aby sterować zaworem trójdrogowym.
    Wystarczy że wraz z koniecznością rozpoczęcia grzania podłogi ustawię ten
    tryb, w lecie natomiast zwykły tryb pracy tylko z zasobnikiem. Plusem jest
    to że sterownik pamięta ustawienia i kontynuuje w obu przypadkach energię z
    kolektora i pokazuje też moc chwilową. Wygrzebałem ze szpejów serwomechanizm
    Vaillanta do zmiany położenia zaworu. Muszę tylko kupić zawór trójdrogowy.
    Jak przerobię układ to narysuję ci jak wyszło i pstryknę fotki. Dodatkowym
    plusem jest to że zawór zwrotny na obiegu podłogówki już mam, więc odcinanie
    od kotła jest już zapewnione. Dodatkowo mam zawory na powrocie i zasilaniu
    przed rozdzielaczem więc mogę dodatkowo rozpiąć na stałe obwód podłogówki od
    obwodów grzejnikowych zamykając te dwa zawory. Jeszcze mam farta że jedna
    para podejść w rozdzielaczu jest wolna więc korki wykręcam, wkręcam złączki
    na grubszego pexa 18 i pexem podłączę się do wymiennika płytowego. No i
    jeszcze pompkę jakąś muszę kupić aby wymusić obieg w podłogówce bez udziału
    kotła. Jak tak patrzę to przeróbka będzie w ciągu jednego wieczora.

    Marek