eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D › Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
  • Data: 2023-04-05 18:24:12
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wed, 5 Apr 2023 13:21:40 +0200, heby

    > Raczej oznacza to tylko, że nalezy poczekać jeszcze chwilę, aż ktoś
    > łatwo nie zrezygnuje i opracuje metody pracy z takimi ciśnieniami.

    Nie wiem czego nie zrozumiałeś. Już nad tym pracowano, i "polegnięto".
    To nie jest kwestia metody, tylko zwyczajnej wytrzymałości materiałów,
    literalnie dzisiaj da się to zrobić, ale jest to kompletnie nieopłacalne,
    nikt by tego nie zamontował tylko dlatego że pracuje CO2, skoro jest
    chociażby "naturalny" R290 który pracuje w normalnych ciśnieniach
    i na gotowych już rozwiązaniach.

    > Z resztą co to znaczy "skończona", skoro jest oferowana komercyjnie?
    > https://r744.com/product/chp_15h_itomic_co2_heat_pum
    p_japan/
    > https://www.flexpro-industry.com/e-commerce/en/co2-h
    eat-pump-r744/260-inverter-co2-heat-pump-24kw-.html

    Wiele rzeczy jest oferowanych komercyjnie, co nie znaczy że ma to sens.

    > To kwestia czasu kiedy ceny spadną, a technologia pozwoli na odpowiednią
    > trwałość. Możiwe, że już ta trwałość jest.

    Tak, jest, za kosmiczną cenę której żaden klient nie zaakceptuje.

    --
    Pozdor
    Myjk