eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieUE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D › Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
  • Data: 2023-04-06 22:09:39
    Temat: Re: UE chce zakazać stosowania i sprzedaży czynników innych niż R290 x-D
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 06/04/2023 21:40, Myjk wrote:
    > No, wie lepiej. 99,98% to nie są pompy na CO2

    Tak, na razie nie są. Podobnie jak przed długi czas samochody były
    rozrywką bogaczy, a furmanki ciągneły gospodarkę. I też było wiele
    skumbrii w tomacie, bredzących o kończeniu się tej mechnicznej
    technologii i jej nieopłacalności, bo siąsiada żony kochanka stajenny,
    słyszał od Pana Hrabiego, że się psują.

    > i długo jeszcze będą tylko promilem.

    Być może. To jednak za mało aby stwierdzić kategorycznie, cytując
    jednego Janusza Technologii "To jest technologia skończona.", widząc, że
    inwestuje się w nią niebotyczną kasę, instaluje ogromne instalacje i
    sprzedaje do domowych ogródków jak i na statki.

    Janusze tak mają, że najpierw się śmieją a potem są zdziwieni, że coś
    przeoczyli. Normalna rzecz u skumbrii w tomacie.

    > Świat woli
    > biedapompy.

    Świat woli palić węglem i ruskim gazem i dyktą. Gdybyśmy robili co świat
    woli, to szybko sprowadziło by nas to znowu do średniowiecza.

    > Nawet ty masz biedapompę, a mogłeś
    > przecież sobie zamontować CO2.

    Nie mogłem. Pompa na CO2 w moim wypadku jest ekonomicznie
    nieuzasadniona. Podobnie jak samochód na początku rewolucji
    przemysłowej. Gdybym był bogatszy, to niewykluczone, że zamonotwał bym z
    ciekawości, ale to wymagało by bycia przynajmniej w pierwszej setce
    jakiegoś rankingu. Obecnie są 10x droższe od "normalnych". Zupełnie jak
    samochody do furmanek kiedyś.

    Ale już megawatowa pompa na CO2 zasilajaca kilkaset domów mogła by być
    rozsądną inwestycją w mojej okolicy. Źródło ciepła jakieś by się tam
    znalazło, mamy sporo dziur w ziemii.

    I myślę, że dokładnie takie inwestycje będą się pojawiać, bo ciepło z
    sieci, z pompy, wydaje się być najrozsądniejszym rozwiązaniem w skali
    całych miast. Zaś Janusze Technologii I Przewidywania Przyszłości Na
    Podstawie Doświadczeń W Jeżykach Dolnych co najwyżej powiedzą, że im
    chodziło o coś zupełnie innego, z tym "kończeniem się technologii". Jak
    zawsze z resztą.