    From: Bartosz Augustyniak <ogest@toya_usunto.net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ukladam welne
    Date: Thu, 29 Oct 2009 07:55:25 +0100

    Adam Szendzielorz pisze:

> [...]
    > gotowy do zabawy :-) Ostatecznie po wielu tygodniach namyslow wybralem
    > FATEKa (http://www.fatek.com.pl) - dokladnie model FBs-60MCUTJ ->
    > http://www.multiprojekt.pl/artykul.php/artykul.45 plus dwa moduly po
    > 24 wyjscia, jeden modul 24 wejscia no i dodatkowo port ethernet. Bede
    > jeszcze musial w przyszlosci dokupic pare wejsc analogowych do pomiaru
    > temperatur :) W sumie wiec mam 60 wejsc i 72 wyjscia cyfrowe, a sam
    > sterownik jest fajniutki, ma kalendarz z zegarem, darmowy soft do
    > programowania na drabinkach i mozliwosc komunikacji po tcp/ip w
    Jeszcze jakiś panel operatorski by Ci się przydał, albo jakaś SCADA :)

    > Siemens na pewno bedzie duzo drozszy. Ja za moj komplet zaplacilem 3k
    > pln bez paru dyszek :)

    Faktycznie sporo tańsze od Siemens

    > Co bedzie u mnie robil ? Poki co same podstawy, tj:
    >
    > 1. Sterowanie oswietleniem:
    Może i ładne, ale mnie budowa chyba zbytnio zczyści finansowo (wolę
    mniejszy niż większy kredyt) żeby pójść w mojej opinie trochę bajer.
    Nawet nie wiem jak wyszukane będę miał oświetlenie (co żona wymyśli). Ja
    chcę żeby było jasno, one będzie chciała jakieś bajerki tylko nie może
    sobie tego domu wyobrazić

    > 2. Symulacja obecnosci domownikow - jako ze jest zegar / kalendarz, a
    > takze bedzie czujka na zew. od oswietlenia - po wlaczeniu alarmu
    > (oddzielny modul - prawdopodobnie satelowski) zaczniemy symulowac
    > obecnosc wlaczajac / wylaczajac oswietlenie w odpowiedniej
    > kolejnosci , czasie etc.
    Dobre dobre

    > 3. Kombinuje czy nie zalozyc sobie czujnikow zalania w lazienkach +
    > kotlowni i nie dolozyc na wode elektrozaworu. Ten zamykalby dodatkowo
    > glowny doplyw jezeli nie bedzie nas w domu (alarm uzbrojony).
    Można z tym kombinować, a ten elektrozawór tylko w razie zalania. Ja z
    braku czasu czasem pralkę zostawiam uzbrajamy alarm i idziemy po zakupy.

    > 4. Nie pamietam - mam wiele pomyslow (ale zadnego nie zapisuje, a mam
    > skleroze;) i z pewnoscia wiekszosc zrealizuje bo mam zapas kabli w
    > kazdym pokoju.

    Pisałeś o wentylacji. No ja właśnie bym myślał ogólnie o HVAC, a tutaj
    głównie drogie moduły analogowe.

    Dzięki za podpowiedź
    Mam kilka zimowych miesięcy na zastanawianie się. Na razie siwieje z
    powodu pogody i harmonogramu.

    Pozdrawiam
    Bartek