  • Data: 2015-05-14 10:02:13
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa
    Od: "Ergie" <e...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kżyho" napisał w wiadomości grup

    > Jako, że co raz bardziej widzę, że jeszcze bardzo dużo nie wiem w kwestii
    > prawidłowego budowania murów czy masz jakieś fajne źródło, z którego
    > korzystałeś przy nauce przed swoją budową?

    Ta grupa!
    Zanim zacząłem swoją budowę i zanim cokolwiek tu napisałem przez wiele lat
    ją regularnie czytałem tę grupę. Kiedyś tu było znacznie bardziej tłoczno
    (kilkaset postów dziennie) więc i tematów i opinii znacznie więcej.

    Prenumerowałem też Muratora - na początkowym etapie to dość dobre bo pozwala
    zorientować się w tym co w ogóle jest dostępne. Niestety w wyborach nie
    pomaga bo ma artykuły sponsorowane.

    Generalnie warto dużo oglądać (niezależnie od technologii). Zacznij np.
    tutaj:

    http://www.ytong-silka.pl/pl/content/budowanie_z_yto
    nga_1388.php

    Masz tam zdjęcia i opis poszczególnych etapów oraz link do filmów na
    Youtube.

    Niezależnie od tego na jaką technologię się zdecydujesz po pierwsze
    zobaczysz że murowanie jest banalnie proste (bo jest!), a po drugie że te
    wszystkie wieńce, nadproża itd. to nic strasznego.

    > Chętnie bym przeczytał taki poradnik jak zbudować dom/garaż od A-Z dla
    > początkujących ;)

    Jak ja zaczynałem swoją budowę nie miałem żadnego doświadczenia budowlanego.
    Wcześniej zajmowałem się tylko trochę wykończeniówką i projektowałem
    instalacje. Doświadczenie zdobyłem jak mój dom już stał jeżdżąc po innych
    budowach. Rada ta sama co zawsze weź dobrego kierownika - nie takiego co się
    tylko podpisze ale takiego co Ci doradzi. Ja szukając kierownika od razu
    mówiłem chcę budować samemu. Gdzie kopać to Ci geodeta wyznaczy. Kierownik
    mi powiedział jak głęboko i szeroko kopać jak powiązać zbrojenie, jaką papę
    dać na izolację poziomą. Ściany kleiłem z BK więc to był banał, nadproża
    gotowe, ale już przy wieńcu znowu go pytałem, następnie przy murłacie.
    Generalnie za każdym razem jak czegoś nie byłem pewien czy tak może być to
    dzwoniłem i pytałem.

    > Chodzi o to, żeby postawić ściany zgodnie ze sztuką i żeby to było
    > bezpieczne.

    O to właśnie ma zadbać kierownik.

    > Bo już jakiś czas temu mnie dosyć przekonałeś, że z BK to może i sam
    > rzeczywiście będę w stanie sobie garaż wybudować, no ale poza układaniem
    > bloczków jednak dochodzą jakieś wieńce, nadproża, murłaty, słupki itp.
    > Chciałbym wiedzieć co i jak :)

    To wszystko będzie w projekcie. (a przynajmniej powinno) Więc jak ściany
    zrobisz takich wymiarów jak w projekcie to zbrojenie tez możesz pogiąć
    zgodnie z rysunkami w projekcie. Strzemiona zamówisz gotowe w pobliskiej
    wytwórni lub na allegro. A jak to razem powiązać to bez problemu znajdziesz
    filmiki w sieci - generalnie pręty idą od środka w czterech rogach
    strzemion.

    Są rzeczy o których musisz pamiętać - np. aby zalewając wieniec zalać w nim
    gwintowane pręty do których następnie przykręcisz murłatę itp. ale o tym
    wszystkim kierownik Ci przypomni. Ale pamiętać nie zaszkodzi.

    > Oczywiście jest Google, ale może masz jakieś sensowne źródło gdzie po
    > kolei wszystko jest ładnie wyjaśnione?

    Ta grupa :-)
    Zacznij budować i na bieżąco pytaj. Niejeden już z pomocą tej grupy dom
    zbudował. A łatwiej jest odpowiadać bardzo szczegółowo na konkretne pytania
    niż w jednej ogólnej wypowiedzi zawrzeć wszystkie rady.Najważniejsze są
    chęci bo samo się nie zrobi.

    Pozdrawiam
    Ergie