  • Data: 2011-09-07 20:52:58
    Temat: Re: Uwaga konkurs! Z czego dziabnąć ściany?
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Maniek4 napisał:
    > te o ile nie jakies wapienie pewnie beda twardsze od powszechnych gruntow.

    No właśnie jak jest lite podłoże...
    U mnie pompy sobie tam gdzieś pracują, ja jestem na drugim brzegu
    potoczka i już w sumie na drugim zboczu. Jakoś mi się nie chce wierzyć,
    zeby podłoże miało toto przenosić, chociaż fundament mam bardzo mocno
    osadzony w gruncie...

    Za to jak się wyjdzie na zewnątrz wieczorem, to jakiś tam szum sobie od
    strony tej rozlewni dobiega. Jak odejmiemy od tego szumu to, co są w
    stanie zatrzymać mury - wyższe częstotliwości - to zostaje to buczenie.
    Zaznaczę, że jestem w pomieszczeniu po zupełnie przeciwnej stronie domu,
    zatem wpływ okien jest tu pomijalny, bo pewne pokoje u mnie na tamtą
    stronę okien nie mają...

    A co do samego przewodzenia dźwięków...
    Materiał miękki i ciężki - to ideał izolacyjności. Wełna...? Do izolacji
    akustycznej stosuje się też tą gęstszą - powyżej 40 kg/m3, ale... wełna
    ma specyficzną strukturę. Tylko, że znowu wełna nie wytłumi skutecznie
    basów. Dla dobrego wytłumienia dźwięków z całego pasma trzeba zastosować
    kilka warstw o różnych parametrach izolacyjności.

    Co do rezonansu przenoszonego przez jakieś ośrodki stałe...
    Tu już mocnych nie ma. Trzeba by postawić taki dom na gumowych
    podkładkach, zeby ten rezonans podłoża były w stanie zamortyzować - coś
    jak budynki w Japonii. :-)

    Jak stawiasz pracujące urządzenie na betonowym stropie, które przenosi
    drgania na strop, to mimo że może ono relatywnie cicho pracować, to w
    pomieszczeniu poniżej będzie często buczenie nie do zniesienia. Jednak
    gdy postawisz to samo urządzenie na odpowiednio grubych podkładkach
    elastycznych, to okaże się, że buczenie znknie niemal całkowicie :-)

    pozdrawiam
    Robert G.