  • Data: 2010-03-01 17:06:49
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hmgjhs$7tq$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Układy złożone z kolektorów większej ilości łączy się ze sobą
    > szeregowo-równolegle bo tylko wtedy uzyskasz maksimum energii czyli duży
    > przepływ i duże temperatury.

    Do pieciu zdaje sie.

    > Tak jest ale cały zysk z próżniówek przysłania fakt że prózniówki są mniej
    > odporne na śnieg a i cena 1kWh w prózniówce jest wyzsza niż w płaskim.
    > Jeżeli tylko jest małe zachmurzenie to róznice są niezauważalne a przy
    > pełnym nasłonecznieniu z odwracają się na korzyść płaskiego.
    > Więc płaski jest jednak mniejszym złem.

    To sie mniej wiecej zgadza. Patrzac na niebo zupelnie bez slonca bywa, ze
    jestem mocno zdziwiony wysoka temp. kolektora. Cos jakby duzo z niczego. I
    odwrotnie kiedy swieci slonce. Spodziewam sie nie wiadomo czego, a tu ledwo
    czterdziesci pare stopni, raptem 10 - 15C wiecej.
    Zastanawiam sie, czy nie dobrym rozwiazaniem bylo by laczenie dwoch typow
    kolektorow. Plaski jako pierwszy. W ten sposob podgrzany glikol w
    zachmurzony dzien nie bylby studzony w plaskim. Nie wiem jak skutecznie
    moznaby regulowac przeplyw w takim ukladzie, bo dwa rozne kolektory wymagaja
    jakby roznych wartosci.

    Pozdro.. TK