  • Data: 2010-03-01 20:13:34
    Temat: Re: Warto wchodzia w pompe ciep3a?
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 1 Mar, 10:25, "Maniek4" <s...@c...chrl> wrote:

    > Powoiedz mi zatem jak rozgrzac parapet, czy co kolwiek innego z domowych
    > gratow do temp. porownywalnych z kolektorem?

    Alez prosze bardzo - wystarczy ulozyc soczewke ogniskujaca
    promieniowanie w jednym punkcie. Bedzie tam grubo ponad 100st C :-)

    > A kolektor produkujac 7kWh
    > energii rozgrzewa sie do ponad 100C. Nie mozna powiedziec, ze rozgrzal sie
    > tak sobie, bo caly czas produkuje energie odbierana w zasobniku. Parapet
    > mimo strat (produkowania energii) jakos nie chce osiagnac nawet polowy tej
    > wartosci. Jak zatem mozna przyjmowac 100% zyskow docierajacej energii tym
    > bardziej w pochmurny dzien??

    Bo Ty dalej tylko te temperatury i temperatury.. Nie da sie Ci tego
    wytlumaczyc wiec chyba spasuje :)
    Albo proponuje zrob test - wstaw solara do pokoju, postaw go przed
    oknem (w zimie) - zobaczymy jakie bedzie mial uzyski -> bedzie widac
    jak na dloni ile energii wpada przez takie okno do domciu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.