  • Data: 2014-09-09 14:10:42
    Temat: Re: Wentylacja
    Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 9 września 2014 13:53:19 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > jaki� czas powraca i za ka�dym razem okazuje si� �e kto� kto
    >jeszcze przy poprzedniej dyskusji byďż˝ zwolennikiem gazu juďż˝ ma indukcjďż˝.
    To rozwińmy tą odnoge dyskusji.
    Od kilku miesięcy używam indukcji wcześniej miałem kuchenke gazową.
    Koszty:
    gazowa- 1 butla 11kg starczyła na dwa miesiące- koszt ok60zł
    indukcja- odkąd zaczęliśmy używać indukcji miesięczne rachunki za prąd wzrosły o ok
    50 zł. Podsumowując więc indukcja miesięcznie droższa o 20zł- myślę że można przyjać
    w zaokrągleniu 100%
    Przy korzystaniu z indukcji jest czyściej w kuchni, nie ma tłustego osadu na meblach
    itp.
    Na indukcji jednak gorzej się nam gotuje i to zarówno opinia moja jak i żony. Może
    kwestia przyzwyczajenia ale gazem miałem większe wyczucie i większą możliwość
    sterowanią temperaturą. Tu zdaża się że coś się nie uda opiec tak jakbyśmy chcieli
    itp. Proste potrawy, zupy, sokownik czy tego typu zwykłe gotowanie jest ok ale my
    lubimy w kuchni eksperymentować i lepiej to wychodziło na gazie. Coś w tym jest na
    rzeczy bo pytałem dwóch właścicieli lokalnych restauracji i tez stwierdzili że ich
    szefowie kuchni gotują na gazie bo na indukcji się nie da tak jak by chcieli.

    Ale ogólnie nie żałuje wymiany gazówki na indukcyjną- swoje wady ma ale zalet więcej
    więc póki co gazówka + butla stoją w garażu i używam sporadycznie- np. smażąc śledzie
    czy robiąc inne intensywnie "pachnące" podczas produkcji potrawy;)