    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wentylacja
    Date: Wed, 10 Sep 2014 11:59:55 +0200

    dyskusyjnych:8dd2692b-1248-48a3-9c4c-542d8a5a4c1f@go
    oglegroups.com...

    > Przy takiej cenie uwzgl�dniaj�c wi�ksze straty kuchenki gazowej
    > koszt
    > wyszed�by por�wnywalny a nie dwukrotnie wi�kszy dla indukcji, wi�c
    > to >nadal nie to.

    > Niby z wyliczeń tak wychodzi ale u mnie wychodzi jak wychodzi więc albo z
    > niską sprawnością kuchenek gazowych nie jest tak źle albo wysoka sprawność
    > indukcji
    > jest przeszacowana.

    Rozumiem Cię bo na rachunkach widzisz co widzisz - ja tego nie neguję. Tyle
    że ja jestem prosty inżynier i jak mi wychodzi niemożliwy wynik to wiem, że
    coś jest nie tak albo z danymi albo z obliczeniami.

    Załóżmy na chwilę że sprawność obu wynosi 100% to nawet wtedy gotowanie na
    indukcji byłoby tylko o 1/3 droższe (0,4 vs 0,6zł / kWh) dlatego twierdzę że
    gdzieś tkwi błąd. Może dane znalezione w sieci są błędne, a może jednak w
    tym samym czasie zmieniłeś też coś innego (np. lodówkę, telewizor albo
    router) co w stanie czuwania żre za dużo prądu, a może jakieś urządzenie się
    zepsuło żre prąd i nawet o tym nie wiesz.

    Na pewno tak duża zmiana nie może być spowodowana tylko wyminą kuchenki
    gazowej na indukcyjną.

    Pozdrawiam
    Ergie