  • Data: 2009-03-15 11:26:17
    Temat: Re: Wentylacja mechaniczna domu - czy warto?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    gadacz102 wrote:
    > Jak napisaliście koszty instalacji wentylacji mechanicznej to kasa od 10 do
    > 30 tys zł. A ja teraz płacę rachunki za paliwo około 3500 zł na rok bez
    > ogrzewania ciepłej wody użytkowej. Mam nieocieplnony dom i piec na paliwo
    > stałe.
    Przy nieocieplonym domu twoje straty na wentylację są małe (oceniam na
    max 10%), głównie tracisz na braku izolacji. Po zaizolowaniu domu
    proporcje sie zmienią i twoje straty na wentylację wyniosą około 40%.
    Ale znacznie spadną ci koszty ogrzewania bo izolacja zrobi swoje.
    I w tym ukłądzie przy stosunkowo tanim ogrzewaniu wentylacja będzie ci
    się mniej opłacała, bo zwrócić to ona się kiedyś zwróci ale może to byc
    bardzo odległy czas. Aby stała się ona bardziej opłacalna możesz ją
    zrobić sam, reku kupujesz mały bo najczęsciej do domu wystarczy taki na
    250m3, bo i tak nie wymieniasz całej objętości domu tylko liczysz
    zapottrzebowanie na pokój, osobę, kuchnia, łazienka. Do tego trochę rur
    i trójników, łączysz to razem i wyjdzie ci wentylacja w cenie poniżej
    7-8tys zł.
    Ja w dużym domu z reku zmieściłem się w 6, ale reku mam tanie bo z
    odzysku tylko muszę go trochę przerobić.