  • Data: 2015-02-08 15:54:27
    Temat: Re: Wiatr hula w dachu
    Od: Tomasz L <tol_remove_ukasz@remove_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-02-08 o 14:21, Budyń pisze:

    > na filmiku ursy pod deskowaniem wg mnie brakuje membrany czyli ochrony przed
    wiatrem. Powierze ma przeplywac tylo w szczeinie a nie w warstwie welny.
    > Jak chcesz zrobic to porzadnie moze sie okazac ze trzeba zrujnowac wszystko
    (wywalic gipskarton) i zbudowac od poczatku.

    > b.

    UPDATE

    Jest tak, patrząc od wewnątrz: GK, przerwa, pomiędzy krokwiami wełna
    (coś koło 20 cm), membrana. Membrana jest napięta, ale jak nacisnę to
    się napina, ale nie czuję oporu - czyli tam jest pustka. Moim zdaniem
    wiatr przechodzi przez membranę, w szczelinach gdzie nie ma 100 %
    wypełnienia wełną. Potem korytarzami gdzie są krokwie wędruje do punktu
    gdzie jest otwór, a wentylacja grawitacyjna robi dalej swoje i jest
    huragan. Znalazłem miejsce przy ściance kolankowej gdzie jest szczelina
    pomiędzy krokwią i wełną, jak również dach na zewnątrz ma inne
    nachylenie niż wewnątrz, w efekcie czego na wysokości oczu wełna
    przylega do GK i membrany, a na wysokości pasa przylega do GK, a dalej
    10 cm pustki. Miejsce w którym myślałem że nawiewa czyli okolice ściany
    - są zapchane wełną. Znalazłem też na suficie połać gdzie w ogóle nie ma
    wełny.

    Pytania:

    - czy ta membrana powinna być szczelna ? Półszczelna ? Szczelna to jest
    czarna folia, a przez to wieje. Albo i nie przez to. Światła w każdym
    razie nie widziałem.
    - rozpierniczyć wszystko i uszczelniać (teraz to trudne, bo
    zaszpachlowane, nie da się odkręcić) ?
    - odpuścić sobie i zrobić tam suszarnię/graciarnię/prasowalnie - tak
    zamierzałem, ale cholera musiałbym dać styro na ścianę i płytę GK, żeby
    odciąć dom od pomieszczenia z +10 stopni. Niestety jest już podłoga (pół
    biedy) i drzwi z ościeżnicą regulowaną - tego chyba nie uda się rozebrać.
    - mogę jeszcze zapchać dziury punktowo i zobaczyć co wyjdzie.

    I jeszcze jedno. Od wczoraj solidnie wieje. Może na każdym dachu tak
    jest tylko ja mam dziurę i zauważyłem ?

    W każdym razie 2 grzejniki grzeją na full, a wewnątrz 16 stopni.

    T.