  • Data: 2015-02-08 23:07:58
    Temat: Re: Wiatr hula w dachu
    Od: Budyń <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu niedziela, 8 lutego 2015 21:07:43 UTC+1 użytkownik Tomasz L napisał:
    > Jest folia, zapomniałem o niej.

    no to dobrze - trzeba sprawdzic czy jest sklejona. Albo zlecic termowizje budynku -to
    sie robi zimą wiec zleć (pogotowia energetyczne mają czasem takie kamery, za flaszkę
    obejrzysz budynek)
    Między wnetrzem budynku a atmosferą panuje jakas drobna roznica cisnien, w przypadku
    wiatru dosc duza - roznica cisnien i dziura to przep[ływ powietrza.
    Zatem folia paroizolacyjna ma byc szczelna, i membrana tez ma byc szczelna. Wtedy nie
    wieje wiatr przez wełne i nie wywiewa ciepła. Im dokładniej to zrobione tym mniejsze
    straty ciepła.
    Oczywiscie szczelne zamkniecie płyt GK tez pomoże.

    > Nazwa membrana oznacza że coś przepuszcza, w jedną stronę, co ona ma
    > przepuszczać i w którą stronę ?

    pare wodną od środka na zewnątrz, a woda która sie czasem znajdzie pod dachówką
    ma po niej spłynąć do rynny.

    > Wieje od dołu, patrząc na filmik, który podesłałeś, nie wiem jakim cudem
    > po tamtym montażu miałoby nie wiać.

    twój dach jest w 2.32, wersja bez deskowania. Ma nie wiac, bo nie ma dziur (dołu i
    góry nie widać ale zakładamy ze sa szczelnie zakonczone).

    > Jeszcze jedno, to od czego się zaczęło - szpary pomiędzy filarami
    > drewnianymi, a płytą GK - jest jakieś przeciwwskazanie żeby je zalać
    > pianką ?

    nie ma, ale piana to nie uszczelniacz, drobne szczeliny które zostaną uszczelnij
    akrylem.

    b.