    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 10 May 2017 02:27:35 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Włączyłem ogrzewanie
    From: Tornad <w...@a...com>

    W dniu środa, 10 maja 2017 09:53:33 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:

    > Ludzie, co wy owpowiadacie? Są twarde dowody i na oceplenie i na jego
    antropogeniczność.

    > Jak ktoś ma wątpliwości, to zawzse może zrobić własne badania, jak zrobili bracia
    Koch :) Wnioski będą takie same.

    > Przeróżne wątpliwości powyjaśniali na http://naukaoklimacie.pl/ - można zadawać
    pytania, a opiekunowie odpowiadają rzeczowo i kulturalnie.

    Na tym watku przeczytałem myśl Qenta.
    Z wiara w globalne ocieplenie jest podobnie jak z wiara w Boga. Z tym, ze wierni w
    Boga nas nie okradają.
    Wysocy Kaplani Zakonu Ocieplaczy Bosych maja na podoreziu setki linkow,
    "niepodważalnych" dowodow, ze to ocieplenie to jest sprawa antropogebiczna czy cos w
    tym guście. Kazdej nowej teorii towarzayszy wiele nowoslowia.
    Oni powoluja się na najnowsze podreczniki i artykuly, z tym, ze te sa pisane na
    zamówienie. czyli opłacane.
    Mylisz się, ze ktoś samotny może cos w tej materii sprawdzić. Sprobuj zdobyc
    chociażby archiwalne dane z pomiarow temperatury w Polsce to się zdziwisz. MUsisz
    uzasadnić na co te pomiary sa potrzebne i slono za nie zaplacic.
    Ja kilka lat temu zaintersowalem się zmiana konstrukcji skrzynek meteorologicznych.
    Zamiast typowych polskich, drewnianych wprowadzona na sile plastykowe o innych
    wymiarach i zapewne innych własnościach izolacyjno przewodzących. Pan psor
    odpowiedział, ze oczywiście, ze te pomiary temperatury zostały skorygowane, ze te
    zmiany zostały uwzględnione i w ogole jak smiem się o takie drobiazgi dopytywać. Ale
    zadnych danych zrodlowych z tych przeliczen czy korekcji nie był w stanie zapodać.
    Pozostala wiara, ze ten problem jakos rozwiązano.
    Potem sprawa tych pomiarow zawartości CO2 Tylko kilka stacji na swiecie to robi i
    tylko te pomiary np na jakiejs wysepce na Pacyfiku sa uznawane za poprawne i
    oficjlnie uznawane a wszelkie inne nie. Tak, ze nawet gdybys sobie mierzyl te
    zwartość CO2 to i tak te pomiary nie zostaną uznane w obawie, ze one nie
    potwierdzilyby w pełni tego wzrostu ditlenku wegla w atmosferze.
    A fakt, ze od lat 60- tych populacja waleni czyli wielorybow zmniejszyla się do
    około tylko 5 procent ich pierwotnej populacji, jakos się nie słyszy. Normalnie je
    wymordowano. Glownie Japonce
    A wlasnie te walenie zjadaly kryla i inne drobne rybki i zwierzynę, puszczająca
    baki. Jak braklo wielorybow to wzrosla populacja kryla. Wzrost populacji kryla
    spowodowal zanik wszelkiej zieleniny na oceanach, która ten kryl skonsumowal. A te
    algi wlasnie nadmiar tego wrednego CO2 pochlanialy.
    Nie wiem ale wydaje mi się, ze było ta działanie zamierzone. Od około 1990 roku
    Wieloryby sa pod scisla ochrona ale na odrodzenie się ich populacji potrzeba
    kilkudziesięciu, bliżej 100 lat. Ale to już będzie problem innych decydentow, którzy
    zapewene znajda inne bardzo przekonujące uzasadnienie wzrostu poziomu tych gazow
    ciplarnianych. W sumie zagadnienie jest zlozone. I jak napisałem, jest to sprawa
    wiary. Wiary w zorganizowana akcje prpagandowa uzasadniajaca koniecznosc
    opodatkowania ludzkości. A Ludzkoc w tym my chyba najzwiecej za to płacimy.
    Francuzom, którzy maja najwięcej elektrowni atomowych a te ponoc nic tej
    temperatury globalnej nie podwyzszaja. Tak polityka, jak kazda, w której każdy
    dyplomata pilnuje swoich interesow. a interes spoleczny zwłaszcza, gdy ta
    spolecznosc nie jest zorganizowana - go nie interesuje. Jest to motłoch, który
    można bez końca oklamywac i okradać.

    Pzdr
    Tornad