    From: Maniek4 <r...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wodny dylemat
    Date: Fri, 08 Nov 2013 15:04:36 +0100
    <l5g76u$jnr$1@usenet.news.interia.pl> <l5ieck$bcf$1@node2.news.atman.pl>
    <f...@g...com>
    <l5igl8$dsj$1@node2.news.atman.pl> <l5ihfh$dnn$3@usenet.news.interia.pl>
    <l5ijtv$h5b$1@node2.news.atman.pl> <l5il3c$lsd$1@usenet.news.interia.pl>
    <l5ipgr$hvr$1@node1.news.atman.pl>

    W dniu 2013-11-08 14:38, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Maniek4" napisał w wiadomości grup

    > Szczerze powiedziawszy nie pamiętam ze szkoły jakie gleby dominują w
    > Polsce, więc pewien nie jestem, ale tak coś mi świta że jednak większość
    > kraju pokrywają grunty wysadzinowe, więc to nie jakiś odosobniony
    > przypadek.

    Z wypowiedzi innych w tym watku wiemy juz, ze Brunet zrobil sobie
    zwyczajna niecke w glinie, wiec temat jest wydaje mi sie ogarniety.
    Co do gruntow wysadzinowych w Polsce. Z grubsza rzecz ujmujac grunt spod
    domu sie usuwa i zasypuje przepuszczalnym zwirem. Poza tym dom posadawia
    sie powyzej poziomu gruntu, wiec nawet jak wody gruntowe beda wysoko to
    w zaden sposob chudziakowi nie powinno to zagrazac.
    Pamietam kiedy w domu na wsi - swoiste rancho - kladlem instalacje wod
    kan, to piach pod podloga byl such jak pieprz i trzeba bylo taczkami
    wywozic na zewnatrz bo zwyczajnie nie dalo sie nic glebiej zrobic, gdyz
    wszystko zaraz sie osuwalo. To wrecz nia ma prawa uniesc sie zima na
    milimetr.

    Pozdro.. TK