    Date: Mon, 11 May 2015 22:52:48 +0200
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wpięcie do rury kanalizacyjnej

    W dniu 2015-05-11 o 10:32, Ergie pisze:

    > Użytkownik "Uzytkownik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jako mało miejsca to ciężko będzie coś zamontować od środka więc może
    > od zewnątrz:
    >
    > 1. Weź trójnik PCV fi 110 na 50 45 stopni i wytnij z niego miejsce
    > gdzie dochodzi ta rura fi 50 wraz z kołnierzem. Gdzieś na boku połóż
    > to na rurze fi 110 i delikatnie podgrzej tak aby się dopasowała
    > średnica i dobrze dolegało. W ten sposób otrzymałeś złączkę "siodłową"
    > zewnętrzną.

    Też o tym myślałem, bo już kiedyś tak robiłem. Wtedy uszczelniałem
    klejem poliuretanowym, który twardnieje pod wpływem wilgoci,
    jednocześnie zwiększając swoją objętość (puchnąc) i dokładnie
    wypełniając szczelny, a ten odcięty trójnik mocowałem dwiema obejmami do
    rury kanalizacyjnej.
    Tyle, że tym razem nie miałem podejścia, bo wszystko musiałem wykonać
    poprzez otwór o średnicy 70mm i do tego rura kanalizacyjna znajduje się
    w ścianie ok. 8mm od powierzchni płytek.

    > 2. Pozostaje to tylko przymocować - kleje jak sam zauważyłeś kiepsko
    > się nadają. Ja bym to posmarował jakimś uszczelniaczem (może być nawet
    > zwykły silikon - to nei ma trzymać tylko służyć jako uszczelka) ) użył
    > nitów zrywalnych a otworki w nich wypełnił czymkolwiek choćby
    > silikonem czy klejem epoksydowym.

    Nity zrywalne nie zdają egzaminu, ponieważ podczas zaciągania nita,
    działają tak duże siły, że nit po prostu przechodzi przez tworzywa - mam
    to już sprawdzone.
    Tym bardziej, że przy kanalizacji trzeba by było użyć nity ze stali
    kwasoodpornej, a te to dopiero ciężko zerwać.
    Jak nitowałem plastiki to używałem dodatkowo podkładek o dość dużej
    średnicy. Tym razem nie dość, że nie miałem podejścia to jeszcze dość
    głęboko. Na tyle głęboko, że nawet palcem nie udało się posmarować
    uszczelki od wewnątrz.