eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieWykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ? › Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
  • Data: 2009-02-08 12:00:31
    Temat: Re: Wykończeniówka - co może zdrożeć (zdrożeje) a co zdrożało w związku ze spadkiem wartości złotego ?
    Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:gmmdi9$fbm$1@inews.gazeta.pl...

    > A jaki to jest normalny poziom ?
    > Poniżej kosztów własnych ?
    Nikt normalny poniżej kosztów robić nie będzie. Ale jak np za budowę stanu
    surowego niewielkiego domku ktoś chce 140tys to nie jest normalny poziom.
    Skoro ktoś inny za to samo weźmie 40tys i mu sie to opłaci to jaki poziom
    jest normalny. Ktos wcześniej pisał że kafelkarz powinien brać 85zł za mkw.
    Teraz właśnie będzie okazja żeby zszedł do normalnego poziomu- bo inni już
    robili za 40-45zł a teraz tych innych bedzie coraz więcej.
    Jak napisałem kilka dni temu ze za dach "na gotowo" biorą 45zł/mkw to ktos
    mi napisał że nie chcoiałby tego dachu widzieć. A jednak odezwały sie osoby
    poza mna które za takie własnie pieniądze mają dach zrobiony- i to zrobiony
    dobrze.
    Zaraz pewnie Panowie fachowcy podniosą larum jakie to mają wysokie
    koszty, podatki, wynagrodzenia dla pomocników itp. a prawda jest taka że
    budowlanka to wielka szara strefa. Większość robót bez faktur(ale to ok-
    inwestorzy tak chcą bo jest taniej), pracownicy pozatrudniani na umowe o
    dzieło, na "najniższą krajową" oficjalnie(a reszte wynagrodzenia pod stołem)
    itp.
    I tak jest niestety w większości firm budowlanych, wykończeniowych itp.
    Wyjatki pewnie sa ale one tylko potwierdzaja regułe.
    I skończmy wreszcie z mitami że tani fachura zrobi żle a drogi zrobi
    super dobrze. Niestety budując dom trzeba samemu wszystkiego dopilnować bo
    spartaczyć robotę potrafi zarówno tani jak i drogi fachura.

    Kris