  • Data: 2021-09-13 15:52:02
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-09-13 o 15:28, Marek pisze:

    > Zapameętaleś nauczkę, czyli warto było. Będziesz teraz pamiętał, że to
    > ważne.
    > Co do meritum ta cała twoja wypowiedź nic nie wnosi ale tylko
    > potwierdza paranoję wyłączania bo ktoś prąd ukradnie.

    Tylko, żebyś choć ty jeszcze pamiętał moje nauki. Póki co powtarzasz
    cały czas te same błędy i włazisz w d.... nie tym co trzeba.

    Co do twoich wyobrażeń wyłączanie gniazd zewnętrznych nie jest żadną
    paranoją. Po pierwsze gniazda zewnętrzne narażone są na zwarcia i
    doziemienia na skutek opadów deszczu i śniegu. Ale pomijając fakt, że
    mogą niepotrzebnie wyłączać zasilanie w domu to są świetnym narzędziem w
    rękach złodziei. Złodziej zanim okradnie dom to go obserwuje i sprawdza
    reakcję domowników na przeróżne sytuacje. Jedna z nich jest wyłączanie
    zasilania i obserwowanie co się będzie działo. Oczywiście teraz przed
    domami są montowane skrzynki liczników elektrycznych. Ale jak przyłącze
    jest napowietrzne, a licznik w domu to robi się zwarcie w takim
    gnieździe i zazwyczaj wywalone zostają wszystkie zabezpieczenia,
    włącznie z tymi głównymi, bo o ile na obwodzie oświetlenia da się zrobić
    selektywność o tyle na obwodach gniazd jest już bardzo trudno. Wręcz
    prawie, że niemożliwe. Jak nie ma reakcji przez 2-3 dni to śmiało można
    wchodzić do takiego domu, bo oznacza, że domowników nie ma, a akumulator
    systemu alarmowego jest już rozładowany.

    Nie jest to żadna paranoja, tylko przypadek z życia wzięty.