  • Data: 2021-09-13 19:24:16
    Temat: Re: Wyłączanie pradu w gniazdkach.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    poniedziałek, 13 września 2021 o 15:52:07 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):

    > Co do twoich wyobrażeń wyłączanie gniazd zewnętrznych nie jest żadną
    > paranoją. Po pierwsze gniazda zewnętrzne narażone są na zwarcia i
    > doziemienia na skutek opadów deszczu i śniegu.

    e tam, hermetyczne można kupić ;)

> [...]
    > jest napowietrzne, a licznik w domu to robi się zwarcie w takim
    > gnieździe i zazwyczaj wywalone zostają wszystkie zabezpieczenia,
    > włącznie z tymi głównymi, bo o ile na obwodzie oświetlenia da się zrobić
    > selektywność o tyle na obwodach gniazd jest już bardzo trudno. Wręcz
    > prawie, że niemożliwe. Jak nie ma reakcji przez 2-3 dni to śmiało można
    > wchodzić do takiego domu, bo oznacza, że domowników nie ma, a akumulator
    > systemu alarmowego jest już rozładowany.
    >
    > Nie jest to żadna paranoja, tylko przypadek z życia wzięty.

    może kiedyś... sam wyłączałem (i dalej wyłączam już chyba z przyzwyczajenia) prąd w
    gniazdach piwnicy i garażu (bezpiecznikiem oczywiście, bo dedykowanego wyłącznika by
    mi się nie chciało montować),
    żeby jakiejś wiertary/kątówki nie podłączyli ;) i za jej pomocą nie włamali się do
    domu, teraz narzędzia są na aku...
    aku w centrali bez włączonego alarmu pewnie z miesiąc wytrzyma (?), w syrenie też...
    za to złodzieje na byle alledrogo maja cały zestaw prostszych rozwiązań :( choćby
    fotopułapki do sprawdzenia czy ktoś jest...