  • Data: 2021-10-08 22:35:31
    Temat: Re: Wymiana pieca gazowego
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2021-10-08 o 20:15, Kris pisze:

    > Masz racje ale po raz kolejny komplikujesz rzeczy proste.
    > Facetowi w beretce(instalatorowi) mniej czasu zajmie oszacowanie na miejscu czy
    jest mozliwosc zamontowania wyrzutu spalin przez sciane niż Tobie napisanie
    powyzszego elaboratu.
    > Bo to prosta rzecz ustalic czy wymogi sa spelnione.

    Nie jest prosta, bo tacy jak Ty nie znają wymogów jakie muszą spełniać
    takie kominy, a poza tym są antyprzepisowi.

    > Nornalnemu instalatorowi przewiert przez sciane zajmie tez mniej wiecej tyle czasu
    co Tobie napisanie tego posta( bo zakladam ze Budzik scian z zelbetu czy granitu nie
    ma)

    Wybacz, ale w porównaniu do Ciebie, ja wiem o czym piszę. Ja nie zajmuję
    się tak jak ty zbijaniem kwietników z desek, ale nieco poważniejszymi
    rzeczami.

    Budzik posiada kocioł gazowy z otwartą komorą spalania. O wiele prościej
    jest wykorzystać ten sam komin i wsadzić do tego komina, który ma, tylko
    i wyłącznie wkład kominowy do spalin. Jest to robota raptem na 2
    godziny. Zrobienie przejścia przez ścianę dla mnie także nie stanowi
    problemu, bo do tego służą mi wiertnice i wiertła koronowe, ale
    zdecydowanie więcej jest przy tym zabawy. O ile samo wiercenie wiertnicą
    to robota na 10-15 min to przygotowanie i późniejsze jej zdemontowanie
    wiertnicy oraz posprzątanie zajmuje o wiele więcej czasu. Wiertnicą
    wierci się na mokro, a zatem jest sporo wody na podłodze, a nierzadko
    przed wierceniem trzeba zabezpieczyć pomieszczenie przed rozbryzgami
    błota - wody wymieszanej z pyłem ze ściany.