  • Data: 2012-01-03 08:02:22
    Temat: Re: Wysoka drabina
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert G" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jdt94b$25t$1@inews.gazeta.pl...
    > http://allegro.pl/drabina-aluminiowa-3x11-aloss-na-s
    chody-8-45m-rob-i2020578972.html

    > I mam wątpliwości czy będzie to słuszny zakup.
    > Chętnie zapoznam się z sugestiami i radami. Drabina ma służyć w
    > przydomowych pracach - żadne tam profesjonalne wykorzystanie, ale ciężki
    > jestem - coś powyżej metra będzie...

    Ja bym na twoim miejscu podjechał do jakiegoś sklepu i popróbował powchodzić
    na kilka drabin. Np. W Sączu RHSP na Zielonej mają na placu poustawiane
    różne drabiny. Z dołu oglądając drabinę albo na zdjęciu nie ocenisz jej.
    Kiedyś kupiłem w markecie 3x8 bo potrzebowałem gdy malowałem podsiubitkę. Z
    metrowej opaski wokół domu szer 1.3m sięgam bez problemów i tam praca była
    bezproblemowa. Mam jeszcze rusztowanie na kółkach z blokadami ale drabina
    jest jednak bardziej mobilna co jest plusem. Aby dojść do szczytów stawiałem
    ją na balkonach. Gdyby nie krzyżowane belki pod szczytami to stanie na niej,
    ustawionej na balkonie, wchodzenie na najwyższy z możliwych stopni to były
    niezłe przezycia.
    O stabilność w czasie tych drabin stanowi podłoże. Im częściej będziesz
    stawiał ją na nierównym podłożu i niedostatecznie ustabilizujesz tym
    szybciej się rozklekocze. Pomyśl o dwóch długich rurach zakończonymi jakimś
    mocowaniem którymi dodatkowo w połowie wysokości podeprzeć można drabinę.
    Zwiększa się poczucie stabilności i bezpieczeństwa.

    Marek