    Date: Sun, 20 Jul 2014 21:56:24 +0200
    From: Marcin N <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?

    W dniu 2014-07-20 19:47, HANA pisze:

    > podam dwa proste przyklady:
    > 1. robisz sam i wychodzi po aktualizacji map ze masz 3,90 do granicy = nakaz
    > rozbiorki

    Geodeta powiedział mi, że dokładność pomiarów to 10 cm. 3.9m od granicy
    działki jest dopuszczalnym błędem.

    > 2. masz na pz wode prosto z domu do wodociagu, kopiesz sobie pod wodociag a
    > tu sie trafia glaz narzutowy i co?

    I nic. Co to ma wspólnego z płaceniem za wytyczanie domu?

    > A takim najczestszym przykladem po co ona jest to umiejscowienie studni.
    > Projektant musi ja zaznaczyc na PZ ale zazwyczaj nijak to sie ma do tego
    > gdzie bedzie, bo studnie robi sie tam gdzie jest woda ;-)

    Kolejny przykład, że płacenie za wytyczanie jest bez sensu, bo z góry
    wiadomo, że wytyczenie ma się nijak do rzeczywistości.

    > Malo tego, podpowiem jeszcze do czego wolac geodete ;-)
    > 1. fundament - jaki by nie byl po wykonaniu, a przed zaplaceniem zawolaj
    > geodete
    > za jakies 300 pln powie Ci co skopali ;-)
    > 2. po postawieniu scian i ulozeniu murlat i platwi sprawdzic murlaty i
    > platwie
    > 3. wiezba dachowa jw.

    O. To ma sens - płacę geodecie za coś, co przyniesie mi korzyść. Od razu
    płacę chętniej niż za wytyczenie domu, które każdy rozgarnięty człowiek
    potrafi zrobić samodzielnie lub z pomocą kierownika budowy.

    > budujesz sklieletowke tu poza 3 warunkami z ktorych mozesz wybrac dwa ;-)
    > tanio, szybko, solidnie
    > jest jeszcze jeden konieczny
    > precyzja do 1 mm

    To jest ciekawy temat.
    Precyzja wykonania.
    1mm w budownictwie? Na jakiej długości? Całej ściany? Norma mówi o
    jednym centymetrze. Typowe miary nie potrafią uzyskać dokładności 1mm na
    długości 10m więc to, co dla jednego będzie ok - dla innego będzie
    obarczone błędem.

    Chętnie posłucham jak się uzyskuje aż taką precyzję wykonania i czy to
    faktycznie jest potrzebne.

    Co innego docinanie pojedynczych desek, a co innego całe ściany.

    > pokazywalem Ci jak wyglada projekt wykonawczy u nas
    > jak chcesz to podesle Ci na wzor i sobie rozrysujesz swoj

    Dzięki. Może skorzystam z propozycji. Na razie jeszcze nie jestem na tym
    etapie.

    --
    MN