  • Data: 2014-07-21 09:01:32
    Temat: Re: Wytyczanie domu na działce - czy mogę samodzielnie?
    Od: Marcin N <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-07-20 23:30, HANA pisze:

    > zmien geodete

    Ta dokładność nie dotyczy konkretnego geodety, tylko polskich przepisów.
    Dom ma być wytyczony z dokładnością 10 cm.

    > tradycja nie szkielet

    Być może. Dla szkieletówek chyba ciągle nie ma polskich norm.

    > hmmm co to jest typowy wymiar?

    Nie "typowy wymiar", tylko "typowa miara". Miara do mierzenia długości.

    > pytaj Budynia

    Budyń - opowiadaj.

    > taaaa.....
    > a jaka jest roznica miedzy 1000 mm a metrem?
    > 10%???

    Chodzi o dodawanie się błędów pomiarowych. Jedna deska z dokładnością do
    1 mm, ale 10 desek - błąd może się skumulować i wyjść 5mm.

    > ja akurat wiem jak to wszystko ma wygladac u Ciebie i na podstawie tego
    > pisze
    > cala reszta usnetu pisze na podstawie Twoich zapytan
    > chcesz tani fundament?
    > tradycyjny z trzykrotnym odcieciem podciagania kapilarnego
    > chcesz zeby nie wysadzilo - lawy 1,2 m pod poziomem gruntu

    Noż kurczę. Wszędzie czytam, że na moim gruncie fundament wcale nie
    wychodzi taniej niż płyta fundamentowa. Mam glinę do 3m głębokości z
    małą ilością piachu. Wilgoć 1m pod gruntem. Podobno idealne warunki na
    płytę. Sam już nie wiem, co lepsze...

    --
    MN