    From: Ariusz <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Tue, 15 Mar 2011 15:18:52 +0100
    <ilds40$i65$1@news.onet.pl> <op.vr62z5y31cvm6g@lap>
    <ile27d$9ia$1@news.onet.pl> <op.vr74u0u11cvm6g@lap>
    <ill07c$fv2$1@news.onet.pl> <op.vschqach1cvm6g@lap>
    <ilnakc$oup$1@news.onet.pl>
    <8...@r...googlegroups.com>

    W dniu 2011-03-15 12:58, Adam pisze:

    > Zakrywajac kawalek szyby w oknie ?:) Musialbys stosowac poszerzenia
    > dla okien. Za darmo nie daja. A i od srodka wygladaloby to dosyc
    > "ciekawie" ;)
    >
    > BTW. Jaki dales na to wszystko tynk ? CW? Trzyma sie na styropianie ?
    > Pytam, bo dla Manka glowna zaleta 1W jest wytrzymalosc, a te daje
    > przede wszystkim tynk CW, ktorego na scianie 2W nie da sie wykonac.
    > Tynk cienkowarstwowy mam wrazenie ze nie wytrzymalby odbijania pilka
    > nawet na twardym podlozu :)
    > pozdr.
    >
    > --
> [...]
    U siebie mam styro 2-3 cm, jeżeli chciałby 10 - trzeba by zrobić szersze
    otwory okienne - nie widzę żadnego problemu (w ytongu bez problemu można
    wyciąć "L". Tynk na domu mam CW, a szpalety styropian i jest na kleju +
    siatka i narożniki metalowe. Trochę to było upierdliwe - bo tynkarz i
    klejący styropian musieli współpracować (na szczęście u mnie robił to
    teściu i znajomy). Na klej spokojnie można tynk położyć - jak to mówi
    mój teściu jak się dobrze zachlapie to wszystko będzie trzymać. Z samym
    tynkowaniem na Ytonga może być problem - na szczęście jak tynkowali w
    środku to lał deszcz (wilgotność była spora), ale i tak gdzieniegdzie
    pustak potrafił w mgnieniu oka "zaprawę wysuszyć". Na zewnątrz tynki
    były kładzione w ładną pogodę i zaraz po zaszprycowaniu było lane i
    polewane co chwilę. Wbrew pozorom bloczki strasznie nie nasiąkły - choć
    może bo w pierwszą zimę spaiłem 2x więcej drzewa niż tej zimy.
    Co do wytrzymałości tynku to miałem problem z wbiciem gwoździa w ścianę.
    oczywiście jak już udało się przebić warstwę tynku to dalej palcem
    wbijałem. Wewnętrzne szpalety były wykańczane płytą gipsową (zieloną bo
    mi sporo zostało kawałków z łazienki) na gładko - jedynie trzeba było
    pamiętać by przy tynkowaniu wstawić narożnik i płytę i zatrzeć to
    wstępnie klejem, a po tynkowaniu zostało to zaszpachlowane i wygładzone.
    Poszerzania, o których piszesz dostałem dolne do drzwi tarasowych i
    balkonowych gratis, a faktycznie do każdego okna wyszło by dość sporo.
    Co ciekawe miałem robione tynki wewnętrzne po płytach i ociepleniu
    poddasza i nic się mimo sporej wilgotności nie stało.
    Ariusz