    From: "Kris" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Date: Thu, 17 Mar 2011 10:56:51 +0100
    <ilohps$rtc$1@news.onet.pl>
    <b...@y...googlegroups.com>
    <op.vsepdv0e1cvm6g@lap> <ilp0ag$loa$1@news.onet.pl>
    <op.vsfhozvp1cvm6g@lap>
    <7...@q...googlegroups.com>
    <0...@b...googlegroups.com>
    <ilr7ll$jp0$1@news.onet.pl>
    <0...@r...googlegroups.com>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:069764e8-31de-4c42-b4bb-f62eb18d3cf6@r3g2000yqh
    .googlegroups.com...

    > Ale ocieplenie w silce jest w calosci poza fundamentem. Ocieplenie nie
    > jest warstwa konstrukcyjna pod ktora musisz przewidziec fundament
    > przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    > zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz
    > wyniesie dokladnie 26 cm.

    Ale porównuj dla tych samych obrysów zewnetrznych budynku. Bo tak to troche
    manipulujesz.
    Jak porotherm 44 czy ytong 36,5 zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu
    zachowujac wymiary zgodnie z projektem to ok. Jeskli jednak na tym samym
    fundamencie postawisz silke i zlicujesz z zewnetrznym licem fundamentu +
    dodatkowo dasz ze 30cm styro(tyl;e podobno juz niektórzy daja;)) to
    przyblizysz sie o te 30 cm do sasiada i klopot gotowy.

    > To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    > ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    Dziwna matematyka. Ytong ma 36,5 cm grubosci a twoja sciana 25 porotherm+
    jesli dobrze pamietam 25cm styro.
    Jesli ze swoimi 50cm jestes "do przodu" w stosunku do 36,5 ytonga to ja sie
    innej matematyki uczylem chyba

    .
    > Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    > kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    > 44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)
    U Ciebie moze pare "tysi" do przodu bo masz sciany piwniczne. Ci bez piwnic
    potrzebuja zaledwie kilka warstw bloczków betonowych wiec tu róznica pare
    "tysi" nie wyjdzie.

    Krzysiek