  • Data: 2011-03-17 19:07:10
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:069764e8-31de-4c42-b4bb-f62eb18d3cf6@r3g2000yqh
    .googlegroups.com...

    > Ale ocieplenie w silce jest w calosci poza fundamentem. Ocieplenie nie
    > jest warstwa konstrukcyjna pod ktora musisz przewidziec fundament
    > przeciez :) Majac lawy fundamentowe - silke mozesz zlicowac z
    > zewnetrznym licem fundamentu. Porotherm 44 tez, tylko roznica wewnatrz
    > wyniesie dokladnie 26 cm.

    Nie rozumiem troche. Co ma fundament do ocieplonej sciany? Jak zlicujesz
    silke do zewnetrznego wymiaru sciany fundamentowej topo ociepleniu masz po
    prostu szerszy caly budynek. To tak, jak bys fundament dla Porothermu
    powiekszyl do wymiarow silki z ociepleniem.

    > To roznica wyniesie w stosunku do mojego porothermu 11,5cm czyli
    > ~7,5m2 dalej jestem "do przodu".

    Tylko ciensza sumarycznie sciana daje taka mozliwosc. Inaczej jestes poza
    projektowanym zewnetrznym wymiarem budynku.

    > Majac fundament 38cm - OK, masz racje - porotherm 44 wysuniesz z obu
    > stron po 3cm, czyli te 3cm jestes "do przodu".

    Nie do przodu, tylko mam o tyle ciensza sciane fundamentowa. Wymiar
    zewnetrzny i tak powinien byc zachowany.

    > O widzisz - przy okazji doszlismy do kolejnej waznej kwesti - ja mam
    > sciany piwniczne z bloczka betonowego murowanego na 25cm, a nie na 38.
    > Murujac z porothermu 44 raczej musisz zrobic 38cm - watpie zeby
    > kierbud sie zgodzil na tak duzy "zwis" (19cm) w przypadku porothermu
    > 44 ? Znowu pare tysi do przodu ;)

    Nie wiem jaka powinna byc minimalna sciana fundamentowa dla Porothermu w
    takim przypadku. Podejzewam, ze w tej konkretnej sytuacji bedzie tak jak
    piszesz.

    Pozdro.. TK