  • Data: 2011-03-18 09:55:21
    Temat: Re: YTONG - kontar - STYROPIAN
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-03-2011 o 20:36:40 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Sciany 1W znane sa od wiekow i ta niby kondensacja pary wewnatrz na
    > przekor
    > wyznawcom scian jedynie slusznych nic jej nie robi.
    Jak to nie robi jak robi, mury sie sypią, chyba że sa jak pałace z
    kamienia,
    ale dla obecnych materiałów to jest zabójcze dlatego sie tynkuje domy aby
    zabezpieczyć cegłę czy pustak i opóźnic proces który jest nieuchronny.
    Poza tym chyba nie wiesz jak kiedyś budowano, domy/pałace/dworki z przed
    np 100 lat maja
    podwójne mury a wśrodku zasypka z trocin czy podobnego badziewia, dzięki
    czemu
    mury zaczynają się tak cirka od 70cm w wzwyż. Najstarsze z średniowiecza
    są budowane jako pełne z kamienia czy coś podobnego a grubości to też
    powyżej
    50cm.

    --
    Pozdr