eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieKto mi pomoże zrozumieć sposób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasza użytkowego. Re: ZDJECIA WIĘŹBA - NOWE ZDJĘCIA Z DZISIAJ - ZAPRASZAM - Kto mi pomoże zrozumieć sp osób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasz a użytkowego.
  • Data: 2009-01-20 02:07:58
    Temat: Re: ZDJECIA WIĘŹBA - NOWE ZDJĘCIA Z DZISIAJ - ZAPRASZAM - Kto mi pomoże zrozumieć sp osób wykonania poprawnej instalacji wentylacji poddasz a użytkowego.
    Od: "Marcin Gornik" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kudlaty" <t...@n...onet.pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Marcin Górnik" <m...@r...pl> napisał w wiadomości

    a_dach_wiezba?authke

    > Tak na marginesie to lepiej skoncentruj sie na poprawnej izolacji komina.

    > Snieg i deszcz bedzie zalegal w starsznych ilosciach.
    > http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/14_wieBa#
    5292838538574226994

> [...]
    > Najlepiej
    > ocieplic dom.
    > Jesli chodzi o wentylacje to mozesz wywiercic otwory bedzie latwiej.
    > (oczywiscie nad murlata w scianie raz przy razie).
    > Co do ocieplenia to musisz je wentylowac bo albo zgnija dechy albo
    > izolacja.
    > (w zaleznosci co dasz na izolacje).
    > Pamietaj o oknach polaciowych jesli takowe masz trzeba wiercic otwory w
    > krokwiach tuz pod deskowaniem tak aby powietrze omijalo okno polaciowe.
    > No szczelina w kalenicy obowiazkowa. Mozesz tez wiercic otwory.

    http://picasaweb.google.pl/rammarcingornik/Dom_dach_
    krokwie#

    MUSZĘ ZROBIĆ TAK:

    1. Wykonawca dachu musi zdjąć podprzybitkę, musze się z nim dogadać, bo
    zapomniał zamontować drewnianych wsporników na lampy i kamery. Ja mogę to
    wykorzystać do wycięcia szczelin ssawnych w widocznych od środka
    styropianach i ich otynkowanej warstwie. Wiem, można też od środka, ale bez
    zdejmowania już na zawsze na podprzybitce zostanie syf odpadowy. To trzeba
    zrobić przed ociepleniem poddasza wełną
    2. Do końca stycznia muszą leżeć wszystkie kable alarmowe, zasilające,
    sygnałowe, instalacja wodna i kanalizacyjna już prawie jest
    3. Potem wylewka miksokretem. Początek lutego i tak z tydzień na
    podeschnięcie. Czyli na początku drugiego tygodnia lutego można zacząć
    stawiać ścianki łazienki
    4. Do połowy lutego powinna stanąć ta ścianka łazienki. Myślę, że grubość
    stelażu(jej grubość) 5 cm z watą w środku będzie ok. To okazjonale
    pomieszczenie spełniające u nas funkcje relax : duża wanna, rowerek gym,
    miejsce na trening rozruchowy (takie 15min na początek dnia)
    5. Teraz jest też czas na rozpięcie siatki zapewniającej szczelinę
    dylatacyjna. Czy ktoś podpowie gdzie kupić cynkowane gwoździe ,,zaczepne" i
    drut też odpowiedni? Może jakiś link?
    6. Czas do końca lutego powinien wystarczyć do odpowiedniego podeschnięcia
    i na start w montażu waty ocieplającej poddasze. Pod podpiętym już stelażu.
    Jak prawidłowo policzyć ilość potrzebnej waty? Na co zwrócić uwagę?
    7. Teraz folia PAROPRZEPUSZCZALNA.
    a)Jaka wybrać?
    b) Taką samą do łazienki i poza?
    c)Jak ja się przyczepia? Przykleja, przybija? Zostaną przecież dziury i
    cala idea małej przenikalności idzie w powietrze!
    8. Potem płyty gk. Też nie wiem jak je poprzykręcać i do czego? Może do
    stelaża na dodatkowy kawałek waty ocieplającej?

    Ogólnie chce z całością zdążyć na pierwszego maja. Nie wiem, czy mi się
    uda. Ale wiem, że muszę koniecznie cofnąć się w sprawie wentylacji dachu