eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny › Re: Zabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny
    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny
    Date: Sat, 26 Sep 2009 00:45:24 +0200

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Ale co wiesz na temat tego przewodu grzejnego ?
    > Jeżeli go wyjmiesz z jakiegoś ustrojstwa to nic nie wiesz o tym
    > przewodzie. Nie wiesz jaką ma izolację, jakiego używa termostatui
    > td.

    Wiem, jakie ma parametry elektryczne, bo to na nim pisze. Wiem, że
    ma izolację pozwalającą na jego zastosowanie w urządzeniu grzejącym
    wodę z żywym człowiekiem "w środku", więc myślę, że do zaizolowania
    przyłącza wody na zimę będzie wystarczająca. Owszem, tu będzie
    dodatkowy czynnik degradujący: mróz, ale ten przewód nie będzie
    ruszany, poza tym ma temu mrozowi przeciwdziałać w końcu.
    Termostat... w masażerze termostatu nie było żadnego, ale tu chcę
    dać bimetaliczny termostat, normalnie używany do sterowania
    grzałkami w zewnątrzbudynkowych szafach z "moją" służbową
    elektroniką. też myślę, że wystarczy.

    > Nie wiem co z tą mocą i skąd niby miałbym wiedzieć ?
    > Nie wiem czy w ogóle będziesz to izolował, czym i jak grubą
    > bedziesz
    > dawał izolację, a od tego zalezy moc strat..

    Oj bez przesady. Że będę izolował, pisałem, jak to będę izolował
    nietrudno się domyślić (nie owinę tego chusteczką, ale i nie zrobię
    tam termosu z próżniowymi ściankami i metalizacją od wewnątrz, po
    prostu piankowa otulina na rury pójdzie, a całość jeszcze
    styropianem jakoś obłożę), nie chodzi mi o matematyczne wyliczenia,
    które przy założonej różnicy temperatur, izolacji i apetycie myszy
    zalęgniętych w styropianie da potrzebną moc z dokładnością do wata,
    chodzi mi o szacunkowe stwierdzenie, czy na takie dwa metry rury (w
    sumie) z wodomierzem na końcu potrzebne będzie 20W czy raczej 200.

    J.