eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny › Re: Zabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny
    From: Krzemo <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zabezpieczenie przyłącza wody na zimę - kabel grzejny
    Date: Sat, 26 Sep 2009 00:17:24 -0700 (PDT)

    On 26 Wrz, 00:45, "Jarek P." <jarek[kropka]p...@gazeta.pl> wrote:

    > Wiem, jakie ma parametry elektryczne, bo to na nim pisze. Wiem, że

    Powiem tylko co ja zrobiłem.

    Kupiłem w kibelmarkecie kabel grzejny samoregulujący o najmniejszej
    mocy (i cenie) jaką znalazłem. Kupiłem sam kabel (nie zestaw) plus
    kawałek zwykłego kabla i wtyczkę. Ten kabel ma tą zaletę, że po
    przyłączeniu do prądu utrzymuje sam stałą temperaturę (ok. 30C) na
    całej swojej długości. Można go ciąć i sztukować bez problemu (tylko
    trzeba dobrze zaizolować końcówki aby zwarcia nie było). Owijasz tym
    spiralnie rurę ( 2 obroty na metr) i ósemkę robisz na wodomierzu i
    zaworach. Wszystko owinąłem folią bąbelkową (bo to miałem pod ręką) i
    tak przezimowało w największe mrozy bez problemu.

    A jak przyjeżdżałem na budowę, to miałem nawet ciepłą wodę w
    kranie .... choć przez krótką chwilę
    ;-)

    Rozwiązanie ze zwykłym kablem i termostatem ma tą wadę że w jednym
    miejscu może grzać nadmiernie a innym może Ci ta woda zwyczajnie
    zamarznąć. Kabel samoregulujący to tak jakbyś miał termostaty co
    centymetr kabla.

    Niestety kabel samoregulujący żre prąd cały czas. Dlatego najlepsza
    była by kombinacja kabla samoregulującego i termostatu "pogodowego"
    mierzącego temperaturę powietrza na zewnątrz i włączającego kabel gdy
    temperatura spadnie poniżej 10C.

    Pozdrawiam,
    Krzemo.