eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieZamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem? › Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
  • Data: 2010-11-21 22:06:53
    Temat: Re: Zamarzająca woda rozsadza rurę - ogrzewać grzejnikiem?
    Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:c1.01.3NT4Jp$JBH@mike.oldfield.org.pl...

    > Wybacz, ale nalanie jest możliwe. Wydmuchanie takie same.

    nie otrzymasz jednoznacznej odpowiedzi. Może lepiej byłoby wstawić na końcu
    instalacji małą (np 10l) elektryczną termę. Ustawić na niej jakąś
    temperaturę, np 50-60 st i na zasilaniu dać pompę cyrkulacyjną która będzie
    pobierać wodę od strony zasilania bojlera i niech powoduje krążenie wody
    przez całą instalację. Sterowanie pompą zrobiłbym na jakimś termostacie
    wystawionym na zewnątrz. Ten sam termstat może załączać także zasilanie
    termy.
    Po pierwsze woda płynąca nie zamarznie, po drugie ciepła woda płynąca nie
    zamarznie na pewno.
    Pompa powinna spowodowac cyrkulację wody w całej instalacji. Należałoby
    wykonac kilka przepięć w instalacji, chociażby wężykami lub przgotowanym
    kawałkami rurek ze śrubunkami. Musiałoby byc tak:
    zasilanie pompy z króćca zimnej wody w bojlerze-> wyjście z pompy do rury
    zasilającej bojler zimną wodą ->w najdalszym punkcie instalacji spiąć rurę
    wody zimnej z ciepłą -> i nitką ciepłej wody krążąca woda powracałaby do
    bojlera przez króciec ciepłej wody. Istotne są punkty podłączenia pompy i
    nie można tego zrobić na odwrót

    __________
    | |
    | |
    | |
    | |
    |_________|
    |CW |ZW
    | |
    | O pompa rury zimnej wody(ZW)
    | |---------->-------------------------------->-------
    ---------|

    połączenie pomiędzy rurami ZW i CW w końcowych punktach
    ^ |
    rury ciepłej wody (CW)

    Nawet jeżeli wydaje się to skomplikowane, jest to proste. W szereg możnaby
    nawet wpiąć jakiś grzejnik i on grzałby pomieszczenie ale on spowoduje
    skażenie instalacji do wody pitnej
    --
    Jackare