    From: "kurdebalans" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zarowka - bum - przeciazenie
    Date: Sat, 26 Mar 2011 20:31:21 +0100

    > Raczej kiepskie żarówki. Dostało się powietrze. Gdyby w próżni się
    > przepaliła to by raczej obwód się rozłączł, a tak najpierw spada
    rezystancja
    > wolframu od obniżenia temperatury po czym przepala się wielkim prądem i
    > wywala bezpiecznik.

    Chcialem napisać: Bzdury piszesz jakieś!
    Ale jednak napiszę tak:

    Aczkolwiej to nieprawda to jednak się to fajnie czyta.
    Zwłaszcza podoba mi się wnikliwa analiza zjawiska.

    Jak to był halogen na 220 to te tak mają. Taki ich urok.
    Jak to była żarówka to rzadkie zjawisko. Wolfram się przepala i ... i tyle.
    Pomyślałem sobie że to mogła być żarówka skierowana gwintem w dół.
    Po przepaleniu resztki włókna wolframowego opadły i zwarły doprowadzenia.
    Zmierz napięcie w gniazdku. Ja miałem kiedyś blisko 300V (297)

    Tytułem uzupełnienia szanownego przedpiścy:
    W halogenach stosuje się dodatek halogenu do gazu w bańce żarówki. Stąd
    nazwa.
    Halogen ma zapobiec zalatywaniu szkła bańki od wewnątrz metalicznym nalotem
    jako że bańka szklana halogenowej żarówki jest mała.
    Żarówki tradycyjne były wypełnione azotem a obecnie wypełnia się je w wersji
    full wypas argonem.
    Próżniowe są ale lampy radiowe . . .
    X.x.