    From: "jagon" <j...@o...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: Zarowki energooszczedne
    Date: Wed, 30 Dec 2009 08:13:54 +0100

    Użytkownik "Artur Lew" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hhd4m4$5ua$1@atlantis.news.neostrada.pl...
    > Mniemam ze tematyka swietlowek kompaktowych jest tak oklepana ze chodzi
    > Ci pewnie o LED :D
    > Tutaj moge wtracic pare groszy jako ze jakis czas temu wywalilem
    > tradycyjne oswietlenie z salonu i zastapilem je wlasnie LEDowym.
    > Jezeli chodzi o mocowanie gu10 to zarowki najczesciej sa zasilane z 230V
    > (sa takze na 12V i 24 V). I tutaj dostepne LED-owe zarowki maja wade -
    > faktycznie nizsza trwalosc niz wynikajaca ze spefyfikacji.
    > Ale nie wynika to tyle z trwalosci LED-ow co z bardzo kiepskiej
    > przetwornicy ktora je zasila bezposrednio z 230V (czasami trudno mowic o
> [...]

    Hmm, i tu jest problem - odnosnie przejscia na 12V.
    Musze zostac przy 230V, nie mam po prostu gdzie umiescic przetwornicy. Juz
    pomijam prucie scian i kladzenie /kawalkami/ nowej instalacji.
    Moglbys sprecyzowac co znaczy " (...) nizsza trwalosc niz wynikajaca ze
    spefyfikacji(..)" . Ile tego jest ? 10-20-50% ? Bo moze sie okazac ze nawet
    mimo takiej "wady" dalej mi sie to kalkuluje :)

    W kazdym razie pojde chyba w kierunku kompaktowych - te gu10 nie sa czesto
    zapalane i gaszone - jak sie je zapali to juz sie swieca kilka godzin.
    Nie wiem czy tematyke swietlowek kompaktowych na gu10 jest tak oklepana -
    niewiele modeli widzialem, a jeszcze mniej rzetelnych informacji o nich
    znalazlem (pomijam informacje producenta w stylu "swieci 50 lat", "idealne
    swiatlo" itp - szukalem odpowiedzi uzytkownikow).

    Pozdrawiam.

    Jagon