  • Data: 2010-01-06 17:55:58
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi1l4s$bnf$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I o to chodzi. Ale szkoda ze dałeś się wmanewrować w prózniowe. No chyba
    > że powierzchnia na dachu skromna.

    To wynika z dwoch rzeczy, dachu ma raczej duzo ale dla solara malo. Z jednej
    strony polaci kosz z duzym skosem a miedzy nim i krawedzia dachu, na srodku
    spore okno dachowe. To oczywiscie z tej najlepszej poludniowej strony
    zachodniej czesci dachu. Druga rzecz to taka, ze byc moze za bardzo
    zawierzylem pewnym danym nie wdajac sie w szczegoly. Jest jeszcze trzecia
    sprawa, plaskiego chyba taniej bym nie kupil. Ostatecznie jak wyjdzie kicha
    to doloze jeden plaski panel pod prozniowym i bedzie git, no moze nie bardzo
    git, bo latem czesto bedzie w stagnacji. Zobacze po calym roku uzytkowania,
    teraz za malo danych.

    > A powinieneś. bo to niezalezny instytut więc mamy wiedzę który kolektor
    > iole jest wart. Jeżeli jakiś producent nie chce przebadać swojego wyrobu w
    > SPF to nie uwierzę w jego parametry.

    Pewnie tak, ale nie sposob kazdej inwestycji rozbierac na czynniki pierwsze.
    Zeby wiedziec o co chodzi musial bym sie najpierw podszkolic jakos ogolnie w
    tej dziedzinie, a mam tez inne zajecia w zyciu.

    > Akurat się składa że składaczy próżniowych jest dziesiątki a producentów
    > rur kilku, najczęściej w dalekiej azji.
    > Efekt jest taki że te same rury 58mm stosują "czołowi producenci
    > kolektorów prózniowych" Nazw nie wymienię ale spodziewaj się tych z
    > pierwszych stron gazet.

    A no wlasnie. Jak mialem oferte za podobny zestaw powiedzmy 20tys. i 7tys. z
    prawdopodobnie tym samym osprzetem to wybralem jednak prawie trzy razy
    tanszy.

    > Może kabel grzejny to pomysł niezły. Albo mata do ogrzewania podłogowego
    > pod solarem. Tyle że podgrzać toto pradem trochę kasy wyciągnie, zeby się
    > nie okazało że podgrzanie będzie kosztowało tyle co uzysk dzienny.

    Tak jest, to pozostaje zagadka. Mimo to rozmrozenie jest jednorazowe, no
    powiedzmy jednorazowe. Nie bede grzal kolektora cala zime a tylko do
    stopienia sniegu, moze sposob glupi, nie wiem, latwy napewno...

    Pozdro.. TK