  • Data: 2010-01-06 23:03:45
    Temat: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hi2msc$11hq$1@news2.ipartners.pl...

    > A co ten zestaw który kupiłeś dokładnie zawiera ? Jaka pojemność
    > zbiornika, jaka elektronika, czy były wszystkie rury, ocieplenie,
    > kształtki, jaka grupa pompowa
    > jakie naczynie wzbiorcze ?

    Zestaw zawiera wszystko co potrzeba, wszystkie ksztaltki i rurki. Oczywiscie
    poza laczacymi kolektor z pompa. Zasobnik ma 300L, elektronika? No jakas
    jest, wlacz i wylacza kiedy trzeba. Nazywa sie to Digisol Max czy cos
    takiego i zawiera wszystkie niezbedne funkcje. Naczynie wzbriorcze o
    pojemnosci...., no nie tego nie pamietam ale co najmniej 12L, odpowietrznik,
    separator, rotametr, pompa Wilo i chyba tyle z wazniejszych rzeczy.

    > Nie rozumiem. Ja jak coś kupuję co kosztuje więcej niż kilka tys zł to
    > szukam, szperam dowiaduję się bo to nie paczka bułek lub gwoździ za parę
    > zł.
    > Założę się że jak będziesz na etapie kupowania kina domowego albo LCD to
    > zanim polecisz do sklepu będziesz drążył i rozpytywał tu i tam.

    Jestem racjonalny na tyle ile moge byc. Wszystkiego i tak nie ogarne. Nie
    mam zwyczaju zastanawiac sie miesiacami i porownywac rozne rozwiazania
    miedzy ktorymi sa przewaznie jakies subtelne roznice. Tu poczytalem roznego
    rodzaju artykuly z ktorych jak jeden maz porownawczo wynika, ze prozniowy w
    ogolnym rozrachunku wychodzi lepiej niz plaski. Skoro tak, to co najmniej
    nie powinien byc gorszy a zatem bedzie w najgorszym przypadku porownywalny.
    Zestaw trafil mi sie wzglednie tanio - 6tys. wiec za dlugo sie nie
    zastanawialem a takie cos i tak chcialem miec. Ostatecznie oferuje tylko
    jedna funkcje, wiec nie bylo pytania czy spelni moje oczekiwania.
    Porozmawialem wiec z serwisantem, popytalem znajomych (maja takie same
    zestawy), poczytalem w necie i uwierzylem, ze prozniowy bedzie lepszy -
    czytaj nie gorszy i kupilem. Niestety pewne rzeczy, nawet zalety z innej
    strony okazuja sie wadami dopiero w trakcie. Podstawowa zaleta prozniowego
    dzis przy sporym sniegu okazuje sie jego glowna wada. Taki paradoks. Miedzy
    innymi dla tego zalozylem ten watek, by ludzie wiedzieli, ze taki problem
    tez moze wystapic i trzeba o tym pomyslec wczesniej o ile sie da i o ile dla
    kogos wazny jest kazdy sloneczny dzien w roku. Ja z tego tragedii nie robie
    i nie uwazam, ze nie jest to problem nie do przejscia, ale trzeba o tym
    pomyslec by sobie nie utrudniac i nie zdziwic zbytnio kiedy bedzie po
    ptakach.
    Wiem na pewno, ze zestaw spokojnie od wiosny do jesieni obsluguje zasobnik
    300L bo mam znajomych z tymi samymi zestawami i tego oczekuje od kolektora
    slonecznego. Kazdy dodatkowy dzien zima jest jak gratis w inwestycji, tylko
    trzeba odsniezyc. :-)
    Ktoregos dnia widzialem zestaw kol. plaskich Helvatex czy jakos tak. Wyglada
    ladnie, cena 9500zl. Jednak wole wydac 6000. Te pare dodatkowych dni zima
    nie predko zarobia na roznice w cenie o ile zestaw jest w ogole lepszy.

    Pozdro.. TK