    From: "marko1a" <m...@l...de>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Zasniezony solar prozniowy stoi.
    Date: Wed, 6 Jan 2010 20:04:39 +0100

    news:hi2h9s$15a$1@news.interia.pl...

    > Jest jeszcze trzecia sprawa, plaskiego chyba taniej bym nie kupil.

    A co ten zestaw który kupiłeś dokładnie zawiera ? Jaka pojemność zbiornika,
    jaka elektronika, czy były wszystkie rury, ocieplenie, kształtki, jaka grupa
    pompowa
    jakie naczynie wzbiorcze ?

    > Ostatecznie jak wyjdzie kicha to doloze jeden plaski panel pod prozniowym
    > i bedzie git, no moze nie bardzo git, bo latem czesto bedzie w stagnacji.
    > Zobacze po calym roku uzytkowania, teraz za malo danych.
    W lecie próżniowy ma kiepską wydajność w porównaniu do płaskiego więc
    musiałbyś mieć mocno niedoszacowaną wielkość zbiornika albo brak odbioru
    wody abo doszło do stagnacji. U mnie jak jest lampa dzień po dniu to fakt
    temperatura w 300l zbiorniku dochodzi do ponad 90stC ale solary ani razu
    jeszcze nie osiągnęły temperatury stagnacji. Gdy wyjechałem na wakacje,
    solary zakryłem przygotowaną na ten cel plandeką z kapslami z dziurką i od
    tyłu zapinaną gumami z haczykami ze sklepu motoryzacyjnego. Co prawda nie
    musiałbym tego robić bo wystarczyło by włączyć funkcję grzania rewersyjnego
    w nocy, w ten sposób w nocy wytracane jest ciepło ze zbiornika ale jednak
    pompa musi dwa razy chodzić niepotrzebnie.

    > Pewnie tak, ale nie sposob kazdej inwestycji rozbierac na czynniki
    > pierwsze. Zeby wiedziec o co chodzi musial bym sie najpierw podszkolic
    > jakos ogolnie w tej dziedzinie, a mam tez inne zajecia w zyciu.

    Nie rozumiem. Ja jak coś kupuję co kosztuje więcej niż kilka tys zł to
    szukam, szperam dowiaduję się bo to nie paczka bułek lub gwoździ za parę zł.
    Założę się że jak będziesz na etapie kupowania kina domowego albo LCD to
    zanim polecisz do sklepu będziesz drążył i rozpytywał tu i tam.

    Marek