  • Data: 2009-11-22 15:06:12
    Temat: Re: Zasobnik CWU i straty ciepla
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hebgid$vod$1@news.interia.pl...

    > Kociol ma 24KW i nikt nie robil problemow. A ten zapis 21KW chyba juz nie
    > obowiazuje. Zreszta kto tego mialby sie czepic?

    Instalatorzy mają to gdzieś, a z resztą nie wszyscy wiedzą o tym zapisie.
    Nadzór budowlany także na to przymyka oko.
    Jednak można mieć problemy w przypadku, kiedy się cokolewiek stanie np.
    spłonie dom i z tego powodu ktoś zginie. Wtedy prokurator doszuka się tego,
    wsadzi Ciebie oraz instalatora do pierdla. Podobnie też z towarzystwem
    ubezpieczeniowym, które będzie szukało wszelkich możliwych metod, żeby nie
    wypłacić odszkodowania.
    Jeżeli chodzi o mnie to załatwiam ten problem w sposób banalnie prosty i
    zgodny z prawem. Montując kocioł gazowy większy niż 21kW po prostu
    ograniczam jego moc do 21kW, informuję klienta o takiej konieczności,
    wpisuję to w papiery oraz każę klientowi podpisać oświadczenie, że
    zapoznałem go z zapisem ustawy, która narzuca te wymagania. Ponadto klient
    potwierdza mi fakt wprowadzenia takiego ograniczenia mocy.
    Oczywiście, zeby klient był świadomy tego, ze moc rzeczywiście została
    ograniczona pokazuję mu w menu sterownika, gdzie się to robi i jak się
    wchodzi w te opcje. Jak klient mi podpisze takie oświadczenie to niech sobie
    robi co chce z tymi ustawieniami ;D