  • Data: 2012-02-29 20:23:45
    Temat: Re: Zawor 4d - jaki sens stosowac w instalacji CO
    Od: "/// Kaszpir ///" <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    >A przed chwilą pisałeś że nie ważna, to jak w końcu wg Ciebie jest?

    Chyba prosto i jasno się wysławiam ...

    Najważniejsza jest temperatura spalin. Temperatura pieca jak i temperatura
    powrotu mają wpływ na temperaturę spalin.

    Jednakże nie ma "wyznacznika" jaka jest optymalna temperatura pieca. Zależy
    od suchości i jakości opału , suchości kotłowni i wielu innych czynników ...

    U jednego może być 45 stopni , u innego 50 , u innego 60 a u innego 70
    stopni ...

    Należy po prostu popatrzeć ...

    Ja większość czasu jechałem na 60 stopniach na piecu bo dom nowy , komin
    nowy (mokry) i chciałem go przesuszyć ...
    U mnie nawet na 45/50 stopniach na piecu popiół jest suchutki , popiół w
    wyczystce suchutki i nie widzę wilgoci w piecu ...

    >Znowu zaczynasz pleść, kto będzie macał palący się piec w środku czy
    >wilgotny czy nie. Po to się ustala min temp powrotu.

    Przecież to widać ...
    Jak ustala ?
    U mnie wpięty bojler w obieg (wpięty prawidłowo) zaniża temperaturę powrotu
    , no chyba ze założony przezmnie dodatkowo termometr opaskowy daje niezbyt
    prawidłowe wyniki ...

    PS. producent mojego kotla jakoś bardziej inaczej podchodzi do minimalnej
    temperatury na piecu. Wiele jego "pokazowych" pieców działa na niższej niż
    60 stopni temp a najnowszy ich model jest reklamowany jako piec
    niskotemperaturowy (może pracować od 40 stopni) dzięki innej konstrukcji ...
    Mój piec też ma inną konstrukcję (nie ma żadnych płomieniówek , czy jak to
    się zwie)