  • Data: 2014-10-12 11:56:10
    Temat: Re: Zawory sterowane elektrycznie
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > co to za nomenklatura 2/2 i 3/2?

    Analogia do oznaczeń stosowanych w pneumatyce (tą branżę znam).
    2/2 oznacza 2 króćce i 2 położenia stabilne,
    3/2 odpowiednio 3 króćce i 2 położenia (jest to więc już jak gdyby
    przełącznik),
    5/2 oznacza 5 króćców i 2 stany, a bywają jeszcze inne, ot choćby 5/3
    (czasami bardzo przydatne) :)

    Sorki że tak, ale pomyślałem że nie będzie to problemem.

    > jeżeli ma być porządnie to powinny być zawory 3-drogowe i dodatkowe pompy
    > w sumie to napisz gdzie chciałbyś to wsadzić bo może całkiem nieźle
    > kombinujesz

    Mam źródło ciepła o całkiem niezłej wydajności (choć niskotemperaturowe)
    i chce z niego pogonić nagrzewnice, CWU, podłogówkę na 2 poziomach. W
    dodatku owa podłogówka ma wszędzie głowice i termostaty, więc może być
    tak, że niedrożna będzie.
    Jest też zapasowy piec, choć nie przewiduję jego odpalania.
    Dlatego trochę muszę trochę mieszać obwodami, a i sprzęgło hydrauliczne
    udało mi się niedawno odkryć ;)

    Jedną zimę już zaliczyłem, choć na sterowaniu ręcznym. Teraz czas zrobić
    to jak należy. Jak są chętni, to zapodam schemat co chce zrobić.

    Miłego.
    Irek.N.