  • 1. Data: 2009-06-30 09:08:28
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "firma" <h...@o...pl>

    Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare ma całkowitą słuszność
    co do tego że kolektory sa całkowicie ale to całkowicie nieopłacalne biorąc
    pod uwage nasz klimat i cenę zakupu kolektorów , ale za to jest to komfort
    bo nie trzeba stać przy piecu i palić latem i to prosta przyczyna dlaczego
    ludzie kupują kolektory a to że myslą że oszczędzaja to już inna bajka , bo
    oszczędności nie ma zakup kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około
    10000zł) , glikol którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt
    energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc) , koszt wykonania
    instalacji (jednorazowy),koszt energi elektrycznej zuzywanej przez grzałkę
    do dogrzania wody ( i tu własnie jest ta ułuda bo nikt nie patrzy na prace
    grzałki , prosze ją wyłączyć i zobaczycie państwo że dni w które kolektory
    nagrzeją wode do 60 stopni to jest w roku około trzydzieści a reszta to
    dogrzewanie )Prosze zwrócić uwage że woda grzeje się cały dzień , przeważnie
    wieczorem ją zużywamy , no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    tylko utrzymywana temperatura przez słońce.
    Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę elektryczną
    do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej