  • 1. Data: 2009-06-30 09:09:39
    Temat: Re: Zbiornik ciepłej wody ???
    Od: "firma" <h...@o...pl>

    Ja też pozwole się wtrącić wedłg mnie kolega Jackare ma całkowitą słuszność
    co do tego że kolektory sa całkowicie ale to całkowicie nieopłacalne biorąc
    pod uwage nasz klimat i cenę zakupu kolektorów , ale za to jest to komfort
    bo nie trzeba stać przy piecu i palić latem i to prosta przyczyna dlaczego
    ludzie kupują kolektory a to że myslą że oszczędzaja to już inna bajka , bo
    oszczędności nie ma zakup kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około
    10000zł) , glikol którego tez jest trochę i tani nie jest , pozatym koszt
    energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc) , koszt wykonania
    instalacji (jednorazowy),koszt energi elektrycznej zuzywanej przez grzałkę
    do dogrzania wody ( i tu własnie jest ta ułuda bo nikt nie patrzy na prace
    grzałki , prosze ją wyłączyć i zobaczycie państwo że dni w które kolektory
    nagrzeją wode do 60 stopni to jest w roku około trzydzieści a reszta to
    dogrzewanie )Prosze zwrócić uwage że woda grzeje się cały dzień , przeważnie
    wieczorem ją zużywamy , no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    tylko utrzymywana temperatura przez słońce.
    Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku i polecam samą grzałkę elektryczną
    do bojlera i wyjdzie dużo dużo taniej
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-06-30 16:42:09
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "firma" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > bo
    > oszczędności nie ma zakup kolektorów które nie sa tani(jednorazowo około

    Zestaw solarny mozna kupic dzis nie wiele drozej jak 6000zl. Jezeli robi sie
    to na etapie instalacji to w cenie mamy juz zasobnik ktory i tak trzeba
    kupic.

    http://www.allegro.pl/item666313995_ulrich_zestaw_so
    larny_kolektory_sloneczne_20rur.html
    pierwszy z brzegu.

    > glikol którego tez jest trochę i tani nie jest

    http://www.allegro.pl/item658368692_ergolid_eko_20_3
    9_glikol_plyn_solarny_solar.html

    i wiele wiecej do ukladu nie potrzeba.

    > pozatym koszt
    > energi elektrycznej który zużywa pompka( co miesiąc)

    A kociol gazowy, czy inny w czasie grzania wody nawet latem pompy nie
    wlaczy??

    > koszt wykonania

    Bez przesady, dwie miedziane rurki do dachu to chyba wiekszosc ludzi potrafi
    doprowadzic.

    > instalacji (jednorazowy),koszt energi elektrycznej zuzywanej przez grzałkę
    > do dogrzania wody ( i tu własnie jest ta ułuda bo nikt nie patrzy na prace
    > grzałki

    Sorry, tu wymiekam i rozmowe na tym etapie przyjdzie mi zakonczyc.
    Panowie mozemy rozmawiac hipotetycznie o miesie i armatach na tej grupie,
    ale w tematach budowlanych prezentujac poglad to dobrze jest miec chociaz
    zarys wiedzy w temacie o ktorym sie pisze. W innych wypadkach proponuje
    pytac.

> [...]
    > nagrzeją wode do 60 stopni to jest w roku około trzydzieści a reszta to
    > dogrzewanie )Prosze zwrócić uwage że woda grzeje się cały dzień ,

    Nie wiem kto zuzyje 200 - 300 L wody ogrzanej do temp. 60 - 70 stopni w
    jeden wieczor.

    > no i cała noc grzłka ja grzeje , a w dzień jest
    > tylko utrzymywana temperatura przez słońce.

    Normalna praca ukladu to 140 stopni, temperatura stangnacji kolektora wynosi
    250 stopni zazwyczaj po wylaczeniu pompy gdy zadana temp. wody w zasobniku
    zostanie osiagnieta. Jezeli glikolem o temp. 140 stopni nie da sie nagrzac
    wody w zasobniku przez chociaz pol dnia do 60 stopni, to ja nie wiem o czym
    w ogole rozmawiamy.

    > Pozdrawiam i życze dużo zdrowego rozsadku

    A ja rowniez pozdrawiam i polecam zapoznac sie z jakims schematem instalacji
    solarnej ze szczegolnym uwzglednieniem tej grzalki elektrycznej.
    Warto tez pamietac, ze prezentowane tu opinie moga stanowic o wyborze
    konkretnych rozwiazan przez niektorych.

    Pozdro.. TK