eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowanieŻe podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie... › Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
  • Data: 2018-08-01 11:22:27
    Temat: Re: Że podwyżki są to widać, ale nie wiedziałem że aż takie...
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, July 31, 2018 at 11:02:01 AM UTC+2, Uzytkownik wrote:

    Chyba cleba nigdy nie piekles/nie widziales ;)

    > Aby upiec bochenek 1kg potrzebujemy ok. 0,8 litra wody/mleka.

    Troche przesadzone...

    > Wodę podgrzewamy od 10'C
    ciasto powinno wyrastac w temp pokojowej, raczej blizej 25...

    > Aby odparować tą ilość wody musimy dostarczyć: 0,8kg * 2257kJ/kg = 1805,6kJ

    Ale nie pieczemy suchara, ani bulki na bulke tarta tylko swiezy chlebek

    wg http://zdrowezywienie.edu.pl/woda.htm
    ma miec 40-42% wody po upieczeniu

    > Ale to jeszcze nie wszystko. Aby chleb się upiekł to musimy podgrzać
    > parę do prawie 200'C

    moze troche pary, ktora z czesci wody dostaje sie do pieca sie podgrzeje, ale
    generalnie upieczony chleb wyciagany z pieca ma wewnatrz ponizej 100 stopni (98-99 ?)
    Woda nie pozwala mu nagrzac sie bardziej... Im wiekszy, tym dluzej sie piecze, maly
    nagrzewa sie szybciej i szybciej jest upieczony.

    WS